וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הגשר באיטליה: הממשלה מטילה את האחריות על החברה האחראית

שר התחבורה דורש ממנהלי החברה שמתפעלת את הגשר שהתמוטט בגנואה להתפטר והממשלה מחפשת להטיל עליה קנסות גבוהים. 38 נספו, עוד 16 נפצעו. סגן ראש הממשלה סלביני רומז לאשמת האיחוד האירופי במגבלות על התקציב: לדאוג לביטחונם של אזרחי איטליה

צילום: CNN, עריכה: ניר חן

שר התחבורה של איטליה, דנילו טונינלי, קרא היום (רביעי) לבכירי החברה המפעילה את הגשר שקרס בעיר גנואה להתפטר, בשל האסון שבו נהרגו לפחות 38 בני אדם ונפצעו עוד 16. השר אמר עוד כי הממשלה תפעל לביטול הזיכיון של חברת "אוטוסטרדה פר ל'איטליה", חלק מקבוצת "אטלנטיה", על הכביש המהיר הכולל את גשר מורנדי, ולהטלת קנסות עליה.

"על ההנהלה הבכירה להתפטר, דבר ראשון", כתב שר התחבורה בפייסבוק. הוא הוסיף כי הממשלה תבחן גשרים ומנהרות ישנים ברחבי המדינה ותבצע עבודות שדרוג אם תידרש.

לטענת "אוטוסטרדה פר ל'איטליה", היא ערכה את הבדיקות הנדרשות לפי חוק, שהעלו תוצאות חיוביות. לטענתה, תחזוקת הגשר הייתה על בסיס התוצאות החיוביות והיא אף אושרה על ידי משרד התחבורה.

הגשר נבנה בשנות ה-60 והמקטע שקרס, A10, חיבר את גנואה לגבול צרפת. כ-35 כלי רכב צנחו מגובה של כ-45 מטר אל תוך פסי רכבת, מבנים וגדת פלג מים. הגשר שופץ ב-2016 ונעשו בו עבודות תחזוקה נוספת בזמן התמוטטותו, שהתרחשה ביום סוער.

לקריאה נוספת על האסון
"חשבנו שזאת מכת ברק": חיפושים אחרי ניצולים בהריסות באיטליה
אסון באיטליה: גשר התמוטט בעיר גנואה; לפחות 35 נהרגו

הגשר שקרס בגנואה, איטליה 15 באוגוסט 2018. רויטרס
קרס תחת המשקל הגובר של המכוניות. הגשר, הבוקר/רויטרס

בזמן שהריסות בטון עצומות מפונות על ידי מנופים, מאות כבאים מחפשים ניצולים, בעוד שבציבור זועמים על המחדלים שהובילו לקריסת חלק מהגשר, שאורכו 1.2 ק"מ. מצבו של הגשר, ויכולתו לעמוד במספר ובמשקל הגובר של כלי רכב שעברו עליו בשנים האחרונות, היה מוקד הדיון הציבורי ביממה שחלפה מאז המקטע שאורכו 80 ק"מ קרס בעודו עמוס במכוניות עם נופשים ובמשאיות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הגשר שקרס בגנואה, איטליה 15 באוגוסט 2018. רויטרס
הגשר ההרוס/רויטרס

שעות אחרי האסון, הממשלה הפופוליסטית שעלתה לשלטון ביוני אמרה כי קריסת הגשר מוכיחה כי על איטליה להשקיע עוד בתשתיות שלה, תוך התעלמות ממגבלות התקציב של האיחוד האירופי אם תידרש לכך.

"עלינו לשאול את עצמנו אם עמידה במגבלות האלו חשובה יותר מאשר ביטחונם של אזרחי איטליה. עבורי, זה מובן מאליו שלא", אמר סגן ראש הממשלה מתאו סלביני, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "ליגה", שמשמש גם שר הפנים.

אתמול הוא אמר כי הוא מחויב למצוא את האחראים "לאסון הבלתי-מתקבל על הדעת". לדבריו, "חציתי את הגשר הזה מאות פעמים. עכשיו, כאזרח איטלקי, אעשה הכול כדי למצוא את השמות ואת שמות המשפחה של המנהלים האחראים, בעבר ובהווה, מאחר שזה לא מתקבל על הדעת למות ככה באיטליה".

(עדכון ראשון: 10:50)

CNN איטליה מחפשת אשמים באסון קריסת הגשר: "אי אפשר למות ככה". אתר רשמי
איש חילוץ בין ההריסות/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully