וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפצצה ששימשה את סעודיה להרג עשרות ילדים בתימן - מתוצרת ארה"ב"

18.8.2018 / 8:35

ב-CNN דווח כי מומחים לנשק ניתחו תמונות של רסיסי התחמושת וזיהו כי מדובר בפצצה מתוצרת לוקהיד מרטין. זאת לאחר שארה"ב הכחישה את חלקה בתקיפת אוטובוס התלמידים בתימן שבה נהרגו 40 ילדים. וושינגטון היא ספקית נשק מרכזית של הקואליציה הנלחמת בחות'ים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הפצצה ששימשה את הקואליציה בהובלת ערב הסעודית בתקיפה בתימן שבה נפגע בשבוע שעבר אוטובוס תלמידים ונהרגו עשרות ילדים יוצרה בארצות הברית - כך דווח הלילה(שבת) ב-CNN. במהלך התקיפה, שאירעה ביום חמישי שעבר בשוק במחוז סעדה, נהרגו 51 בני אדם, בהם 40 ילדים, ונפצעו 79 נוספים. הייתה זו אחת ההפצצות הקטלניות בתולדות המלחמה בין ערב הסעודית לבין המורדים החות'ים בתימן שהחלה לפני שלוש שנים וחצי.

ארצות הברית, שמספקת מודיעין ונשק לקואליציה הסעודית, הכחישה את מעורבותה באירוע ומשרד החוץ האמריקני אף דחק בריאד "לערוך חקירה מקיפה ושקופה". עם זאת, מומחים זיהו כי חלקים מהתחמושת שבה נעשה שימוש בתקיפה יוצרה על ידי חברת "לוקהיד מרטין", הנחשבת לאחת מיצרניות הנשק הגדולות בארצות הברית. מניתוח של תמונות רסיסי הפצצה, שנשלחו ל-CNN, עלה כי מדובר בפצצה מונחת-לייזר מסוג Paveway.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
משפחה בדרך לטיול וכדורגלן חובב: קורבנות קריסת הגשר באיטליה
נמלטה לגרמניה מאימת דאעש - ונתקלה בחוטף שלה ברחוב
הודו: יותר מ-320 הרוגים בשיטפונות החמורים אי פעם בדרום המדינה

רסיסי הפצצה מתוצרת לוקהיד מרטין ששימשה את ערב הסעודית בתקיפה בסעדה תימן. CNN, צילום מסך
רסיסים שנותחו בידי מומחים וזוהו כפצצה מתוצרת לוקהיד מקרטין/צילום מסך, CNN
הלוויה בצפון תימן להרוגי תקיפת הקואליציה האווירית של ערב הסעודית ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
חקירת ההפצצה נמשכת. מתוך הלוויית קורבנות התקיפה/רויטרס

בתגובה לדברים אמר דובר הקואליציה קולונול טורקי אל-מאליכי כי לא יהיה נכון להגיב על הממצאים בעוד האירוע עדיין בחקירה. "הממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי בתימן הוחלפה על ידי מיליציות של מיעוט חות'י שנתמכות בידי איראן", הדגיש. "הקואליציה פועלת בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי ונוקטת צעדים מעשיים כדי לצמצם פגיעה באזרחים. כל פגיעה באזרחים היא טרגדיה".

דוברת הפנטגון רבקה רבאריץ' סירבה לאשר את מקורה של הפצצה שתמונת שרידיה כיכבה בדיווח של CNN. "ארצות הברית עבדה עם הקואליציה הסעודית כדי לעזור להם לשפר את הנהלים ומנגנוני הפיקוח על מנת לצמצם את הפגיעה באזרחים", הוסיפה.

ילדים שנפצעו בתקיפה אווירית של הקואליציה הסעודית בצפון תימן, 9 באוגוסט 2018. רויטרס
אוטובוס מלא בתלמידים בשוק סואן. ילד שנפגע בתקיפה/רויטרס
ילד שנפצע בתקיפות הקואליציה הסעודית בצפון תימן, 9 באוגוסט 2018. רויטרס
ילד שנפגע בתקיפה/רויטרס

בחודש מאי אשתקד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על עסקת נשק בשווי 110 מיליארד דולר עם המלך סלמאן. באותו החודש הוא חידש את ייצוא הפצצות מסוג Paveway של "לוקהיד מרטין", לאחר שזה בוטל בדצמבר 2016 על ידי הנשיא הקודם ברק אובמה.

ביום שני האחרון חתם טראמפ על צו ביטחוני הכולל סעיף המחייב את הפנטגון ואת משרד החוץ בממשלו לאשר כי סעודיה ואיחוד האמירויות, חברה מרכזית בקואליציה, עשו מספיק כדי לצמצם את הפגיעה בחפים מפשע. הדוח יישלח לקונגרס בתוך 180 יום. ריאד, שפתחה בחקירה בצל הזעם הבינלאומי, טוענת כי הייתה זו "פעולה צבאית לגיטימית" נגד מנהיגי המורדים השיעים.

הלוויה בצפון תימן להרוגי תקיפת הקואליציה האווירית של ערב הסעודית ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
"מוות לאמריקה, מוות לישראל". הקורבנות מובאים לקבורה, השבוע/רויטרס
הלוויה בצפון תימן להרוגי תקיפת הקואליציה האווירית של ערב הסעודית ב-13 באוגוסט 2018. רויטרס
מתוך הלוויית קורבנות התקיפה/רויטרס

אלפי קורבנות התקיפה הובאו לקבורה ביום שני בהלוויה שבה הנוכחים קראו "מוות לאמריקה, מוות לישראל". ראש המועצה המהפכנית העליונה של החות'ים, מוחמד עלי אל-חות'י, השתתף בהלוויה והאשים את ארצות הברית ב"טבח המכוער הזה של ילדים תימנים".

אחד מעדי הראייה של התקיפה סיפר: "ראיתי את הפצצה נוחתת על האוטובוס. היא פוצצה אותו לעבר החנויות וזרקה את הגופות באוויר לצד השני של הבניינים. מצאנו גופות בכל מקום". חלק מהגופות הושחתו כל כך כתוצאה מהפיצוץ שהיה בלתי אפשרי לזהות אותן. אחרי התקיפה נותרו בזירה שאריות של חוברות בית ספר, חלקי מתכת ותיק גב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully