וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נגד חוק הלאום, ארדואן תוקף את טראמפ | כותרות השבת

ארגוני שמאל משתתפים בהפגנת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי שתצא מכיכר רבין לכיוון מוזיאון תל אביב. צה"ל ירה לעבר משט שיצא מרצועת עזה והסירות שבו על עקבותיהן. מטייל נהרג בנפילה ממצוק בגובה 30 מטרים בנחל בנגב

הפגנת חוק הלאום: "עשרות אלפים נעים בכמויות באוטובוסים"

יותר מעשרת אלפים בני אדם הגיעו הערב (שבת) לכיכר רבין בתל אביב, להפגנה נוספת נגד חוק הלאום, ביוזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל ובהשתתפות תנועות וארגוני שמאל. דרישת המפגינים, כמו בהפגנות הקודמות, היא לביטול החוק ולשוויון מלא. המחאה החלה בכיכר רבין, וכוללת צעדה לקראת עצרת ברחבת מוזיאון תל אביב. מארגני ההפגנה ביקשו מהמפגינים להימנע מלהניף דגלי פלסטין, שנישאים בכיכר על ידי המוחים.

חיל הים ירה לעבר משט שיצא מעזה; בלון תבערה נחת באשכול

חיל הים ירה היום לעבר משט של סירות שיצאו מרצועת עזה במחאה נגד המצור. הסירות נעו לכיוון הגבול הימי הצפוני עם ישראל. על פי דיווח פלסטיני, לפחות פלסטיני אחד נפצע מאש צה"ל והסירות שבו על עקבותיהן. מצה"ל נמסר כי מכלי השיט הושלכו צמיגים בוערים וכי כוח של הצבא ירה באוויר וירה לעבר הסירות.

מוקדם יותר היום צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים שעסקה בהכנה ובשיגור של בלוני תבערה בצפון רצועת עזה. במועצה האזורית אשכול נחת בלון תבערה סמוך למבנה באחד היישובים, מבלי שהיו נפגעים בתקרית. חבלן משטרה שהוזעק למקום נטרל את מטען הנפץ ופינה את הבלון מהזירה.

מטייל כבן 50 נהרג בנפילה ממצוק בגובה 30 מטרים בנחל חווה שבנגב

גבר בשנות ה-50 לחייו נהרג אמש בנפילה מגובה 30 מטרים ממצוק בנחל חווה שבנגב, בשמורת גבי חווה בין שדה בוקר למצפה רמון. המטייל הוצא מהשמורה בידי מתנדבי יחידת החילוץ הר הנגב ובסיוע יחידת 669 של צה"ל ורופא צבאי שנכח במקום קבע את מותו בשטח.

גורמים בארה"ב: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לפני חידוש הסנקציות

איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי לראשונה בשנת 2018 - כך מסרו שלושה גורמים רשמיים בארצות הברית לרשת "פוקס ניוז". הניסוי, שנערך בשבוע שעבר במצרי הורמוז, כלל שימוש בטיל לטווח קצר מסוג "פאתח-110" מבסיס באנדר א-ג'אסק שבדרום איראן וקיומו התגלה באמצעות לווייני ריגול אמריקניים. זאת, כחלק מתרגיל ימי רחב היקף שערכו משמרות המהפכה של איראן בהשתתפות של יותר מ-50 סירות קרב.

זהו הניסוי הראשון בטילי "פאתח" מאז שיגור שבוצע במרץ 2017, שבמהלכו נגרם הרס לאסדה ימית. השבוע אמר גנרל ג'וזף ווטל, מפקד בכיר בצבא ארצות הברית, כי פעילותה הימית של איראן נועדה לשלוח מסר לוושינגטון על רקע חידוש הסנקציות נגדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ארדואן: אם ארה"ב תמשיך כך - נאלץ לחפש בעלות ברית חדשות

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף היום שוב את ארצות הברית לנוכח הגזירות הכלכליות של ממשל הנשיא דונלד טראמפ על מדינתו, ולנוכח המתיחות הגוברת ביחסים בין וושינגטון ואנקרה. בטור שכתב ל"ניו יורק טיימס", כתב ארדואן כי ארצות הברית עשויה לאלץ את טורקיה לחפש בעלות ברית חדשות. לטענתו, השותפות הפורייה בין וושינגטון ואנקרה, שנמשכה עשורים רבים, עלולה להסתיים בשל "חוסר הכבוד האמריקני" לעם ולריבונות הטורקית.

דיווח: כך נראית קריית המחקר של אסד לאחר שהופצצה

בתמונות לוויין שנחשפו היום בידי גורמי אופוזיציה בסוריה ופורסמו בבלוג "אינטלי טיימס" נראה המתקן שהותקף בחודש שעבר באזור חמאת שבמערב המדינה. בתיעוד יומיים לפני התקיפה, שיוחסה בתקשורת הסורית לישראל, נראה מפעל לייצור אמצעים שמטרתם אינה ברורה, ושככל הנראה אוחסנו בהאנגר לבן שהוקם במקום בשנים האחרונות. בצילומים יומיים לפני התקיפה, נצפו במקום שתי משאיות ארוכות במיוחד.

האתר, חלק מהמרכז למחקרים מדעיים (סר"ס) שבעיירה מסיאף, הוא אחד משני האתרים שהיו תחת אחריותו של ד"ר עזיז אסבר, המדען הבכיר במרכז לפיתוח נשק כימי שחוסל בפיצוץ במכוניתו בתחילת החודש. אסבר חוסל בפתח אתר בשם ואדי ג'האנאם, שבו החל להקים עבור האיראנים וחיזבאללה מתחם לפיתוח ולשדרוג טילים.

דיווח סורי: מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד מטרה ממערב לדמשק

מערכות ההגנה האוויריות של סוריה פעלו הלילה נגד "מטרה עוינת" ממערב לדמשק - כך דווח בטלוויזיה הממלכתית במדינה. על פי דיווחים התקיפה, שלא ברור בשלב זה האם גרמה לנזק או לנפגעים, התרחשה באזור דיר אל-עשאיר שבסמוך לגבול עם לבנון.

התמונות חושפות: מנהיג הלייבור ביקר בקבר המחבלים מהטבח במינכן

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין ביקר בקברם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באולימפיאדת מינכן - כך עולה מתמונות שנחשפו ב"דיילי מייל". בתמונות, שצולמו בשנת 2014, נראה מנהיג הלייבור כשהוא מתפלל יחד עם פלסטינים לזכר חברי ארגון "ספטמבר השחור" בתוניסיה שטבחו ב-11 ספורטאים ישראלים ב-1972.

אף על פי שדובריו של קורבין התעקשו כי הוא השתתף בטקס האזכרה ל-47 פלסטינים שנהרגו בתקיפת חיל האוויר הישראלי במפקדת אש"ף בתוניסיה ב-1985, ה"דיילי מייל" חשף כי המצבה שלהם בכלל נמצאת באזור אחר בבית הקברות. בנוסף לקברם של חברי ארגון "ספטמבר השחור", קורבין תועד כשהוא מחזיק זר פרחים מעל קברו של עאטף בסיסו, שהיה קצין המודיעין של אש"ף (הארגון לשחרור פלסטין) וכן אחד ממתכנני הפיגוע במינכן.

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הלאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully