וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים ירה לעבר משט שיצא מעזה; הסירות שבו על עקבותיהן

הסירות יצאו מעזה לעבר הגבול הימי הצפוני של הרצועה במחאה נגד המצור. לפי דיווחים פלסטיניים, אדם אחד נפגע מהירי, והסירות שבו על עקבותיהן. מצה"ל נמסר כי המוחים על הסירות השליכו צמיגים בוערים - ובתגובה ירו כוחות הצבא לעבר הסירות

צילום: ניב אהרונסון\ עריכה: תום זואילי

חיל הים ירה היום (שבת) לעבר משט של סירות שיצאו מרצועת עזה במחאה נגד המצור. הסירות נעו לכיוון הגבול הימי הצפוני עם ישראל. על פי דיווח פלסטיני, לפחות פלסטיני אחד נפצע מאש צה"ל והסירות שבו על עקבותיהן. מצה"ל נמסר כי מכלי השיט הושלכו צמיגים בוערים וכי כוח של הצבא ירה באוויר וירה לעבר הסירות.

מוקדם יותר היום צה"ל ירה לעבר חוליית מחבלים שעסקה בהכנה ובשיגור של בלוני תבערה בצפון רצועת עזה. במועצה האזורית אשכול נחת בלון תבערה סמוך למבנה באחד היישובים, מבלי שהיו נפגעים בתקרית. חבלן משטרה שהוזעק למקום נטרל את מטען הנפץ ופינה את הבלון מהזירה.

"לצערנו הרב, בימים אלה, 'חזרה לשגרה' בעוטף עזה, היא חזרה להפרחת בלוני תבערה ושריפות", אמר ראש המועצה גדי ירקוני. "אנחנו לא מוכנים בשום אופן לקבל את האיום כשגרת חיים לגיטימית, כפי שקרה עם ירי הקסאמים לשטחנו. במשך ארבעה חודשים רצופים, עברנו 5 סבבי מלחמה ו'הפסקות אש' שלאחריהן בלוני הטרור חוזרים. ילדי עוטף עזה זכאים לחיים נורמליים ולבלונים של שמחה, כמו בכל מדינת ישראל ומצפה מהממשלה לשים למציאות המתמשכת הזאת סוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסירות יצאו מנמל עזה במחאה על המצור. המשט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות במועצה האזורית וביישובים האחרים בעוטף עזה עדיין נמשכת, זאת לאחר שגם אתמול אירעו הפגנות אלימות בגבול הרצועה. לטענת משרד הבריאות הפלסטיני, שלושה מפגינים נהרגו מירי צה"ל ממזרח לרפיח ו-170 פלסטינים נוספים נפצעו באזור חאן יונס. כ-9,000 מפגינים הגיעו החל משעות הצהריים לנקודות בקרבת גבול ישראל-עזה - כמה מהם החלו ליידות אבנים אל עבר חיילים מצדה השני של הגדר להבעיר צמיגים. כוחות צה"ל באזור הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בתקרית שאירעה בצפון הרצועה הושלך רימון אל כוח צה"ל אך לא היו נפגעים. בתגובה נורו פגזי טנק אל עמדת חמאס באזור. בתקרית נוספת הותקפה עמדה אחרת של חמאס בירי טנקים בדרום הרצועה.

(עדכון ראשון 18:57)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בלוני תבערה שאותרו סמוך למבנה ביישוב באשכול, 11 באוגוסט 2018. ביטחון אשכול, מערכת וואלה!
בלון התבערה שנחת במועצה האזורית אשכול, היום/מערכת וואלה!, ביטחון אשכול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully