וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגלי פלסטין ורבבות מפגינים: מחאת חוק הלאום בתל אביב

יותר מ-20 אלף איש הגיעו לצעדת מחאה מכיכר רבין למוזיאון ת"א, כשרבים מהם נושאים דגלי פלסטינים ושלטים נגד הממשלה. נתניהו: "אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום". מו"ל "הארץ" על החוק: "שינוי מבשר רעות"

סטילס: אלעד מלכה, צילום: יותם רונן ויואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

יותר מ-20 אלף בני אדם הגיעו אמש (שבת) לכיכר רבין בתל אביב, להפגנה נוספת נגד חוק הלאום, ביוזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל ובהשתתפות תנועות וארגוני שמאל. דרישת המפגינים, כמו בהפגנות הקודמות, היא לביטול החוק ולשוויון מלא. המחאה החלה בכיכר רבין והמשיכה בצעדה לעצרת שהתקיימה ברחבת מוזיאון תל אביב.

מארגני ההפגנה ביקשו מהמפגינים להימנע מלהניף דגלי פלסטין, אך חלק מהמוחים הניפו דגלים בכל זאת. ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בתגובה להנפת הדגלים כי "אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום". נתניהו הוסיף כי "אנו נמשיך להניף את דגל ישראל בגאון ולשיר את התקווה בגאווה גדולה".

יוזמי העצרת כינו אותה "אם כל ההפגנות" והדגישו כי היא אינה מגזרית. יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה, לשעבר ח"כ מטעם חד"ש וסגן יו"ר הכנסת, אמר בהפגנה כי "שמעתי הסתה של כלי התקשורת שמניפים דגלי פלסטין. דגל פלסטין הוא הדגל של העם הפלסטיני המדוכא. לא כל הערבים כאן חושבים אותו דבר. מחלוקות קיימות ביניהם, אבל מאוחדים בכוונתנו למחוק את התועבה של חוק הלאום. אנחנו לא הולכים, כאן הבית".

מחאת חוק הלאום, כיכר רבין, ת"א, 11 באוגוסט 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
מתכוננים להפגנה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

בעצרת השתתפו גם מאזן גנאים, יו"ר הוועד הארצי לראשי הרשיות המקומיות הערביות; נשיאת בצלאל לשעבר פרופ' אווה אילוז מהאוניברסיטה העברית; הסוציולוגית ד"ר מהא כרכבי-סבאח וההיסטוריון הדרוזי פרופ' קייס פרו מאוניברסיטת חיפה ומו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן, שאמר כי חוק הלאום הוא "שינוי מבשר רעות".

עוד באותו נושא

רבבות במחאת הדרוזים: "פודלים מסיתים נשלחו להגן על חוק הלאום"

לכתבה המלאה
הפגנת חוק הלאום בכיכר רבין בת"א, 11 באוגוסט 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת חוק הלאום, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully