וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונות חושפות: מנהיג הלייבור ביקר בקבר המחבלים מהטבח במינכן

ג'רמי קורבין תועד ב-2014 כשהוא מתפלל ומניח זר לזכרם של חברי ארגון "ספטמבר השחור" שרצחו 11 ספורטאים ישראלים באולימפיאדה ב-1972. דובריו טענו כי הוא השתתף בטקס לזכר הרוגי תקיפה ישראלית בתוניסיה - אך לפי ה"דיילי מייל" מצבתם בכלל נמצאת באזור אחר בבית הקברות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין ביקר בקברם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באולימפיאדת מינכן - כך עולה מתמונות שנחשפו היום (שבת) ב"דיילי מייל". בתמונות, שצולמו בשנת 2014, נראה מנהיג הלייבור כשהוא מתפלל יחד עם פלסטינים לזכר חברי ארגון "ספטמבר השחור" בתוניסיה שטבחו ב-11 ספורטאים ישראלים ב-1972.

אף על פי שדובריו של קורבין התעקשו כי הוא השתתף בטקס האזכרה ל-47 פלסטינים שנהרגו בתקיפת חיל האוויר הישראלי במפקדת אש"ף בתוניסיה ב-1985, ה"דיילי מייל" חשף כי המצבה שלהם בכלל נמצאת באזור אחר בבית הקברות. בנוסף לקברם של חברי ארגון "ספטמבר השחור", קורבין תועד כשהוא מחזיק זר פרחים מעל קברו של עאטף בסיסו, שהיה קצין המודיעין של אש"ף (הארגון לשחרור פלסטין) וכן אחד ממתכנני הפיגוע במינכן.

עוד בוואלה! NEWS:
סגן מנהיג הלייבור לקורבין: הילחם באנטישמיות - או שנעלם בבושה
קורבין על אירוע אנטישמי שבו השתתף: "מתנצל על החרדה שנגרמה"
חברת פרלמנט יהודייה תקפה את קורבין: "אנטישמי מזדיין"

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין מבקר בקבר המחבלים מהטבח במינכן בתוניסיה ב-2014. צילום מסך מה"דיילי מייל", צילום מסך
קורבין מחזיק זר סמוך לקבר המחבלים שטבחו ב-11 ישראלים/צילום מסך, צילום מסך מה"דיילי מייל"

קורבין עומד במרכז סערה סביב טענות על היחס כלפי יהודים במפלגתו, שבראשה הוא נבחר לעמוד שנה אחרי שצולמו תמונות אלה. ארגונים יהודיים ביקרו אותו על מה שהם תיארו כ"סובלנותו כלפי האנטישמיות בלייבור". קורבין פנה אל חברי המפלגה היהודים בסרטון שבו הבטיח לסלק את האנטישמיות במפלגה "לעד". בתגובה קראה תנועת הלייבור היהודית למעשים ולא למילים.

הלייבור נהנית מאחוזי תמיכה גבוהים בסקרים בשל התכנית שמקדמת ראשת הממשלה תרזה מיי למימוש הברקזיט, פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. עם זאת, כמה מחברי המפלגה חוששים שתופעת האנטישמיות תפגע בתמיכה בה לפני הבחירות שצפויות להתקיים ב-2022. סגנו של קורבין, טום ווטסון, הגביר ביום ראשון את הלחץ ואמר כי המפלגה "עלולה להיעלם במערבולת של בושה נצחית".

עוד באותו נושא

מנהיג הלייבור בבריטניה: ממשלה בראשותי לא תהווה איום ליהודים

לכתבה המלאה
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין מבקר בקבר המחבלים מהטבח במינכן בתוניסיה ב-2014. צילום מסך מה"דיילי מייל", צילום מסך
מתפלל לזכר המחבלים. קורבין/צילום מסך, צילום מסך מה"דיילי מייל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully