וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת פרלמנט יהודייה תקפה את קורבין: "אנטישמי מזדיין"

העימות החריג התפתח בין השרה לשעבר מרגרט הודג' לבין מנהיג הלייבור, אחרי שהנהגת המפלגה דחתה את ההצעה לאמץ את ההגדרה הרחבה של אנטישמיות. "הוכחת שאתה לא רוצה אנשים כמוני במפלגה", הטיחה בו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מרגרט הודג', חברת פרלמנט יהודיה במפלגת הלייבור בבריטניה, תקפה את מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין וכינתה אותו "אנטישמי מזדיין" - כך דיווח אתמול (שלישי) האתר האפינגטון פוסט. זאת בעקבות ויכוח על כישלונה של מפלגת האופוזיציה להסכים ולקבל את ההגדרה הרחבה של אנטישמיות.

העימות החריג החל לאחר ההצבעה בפרלמנט על הברקזיט, מאחורי מושבו של יו"ר הפרלמנט ומחוץ לעין המצלמות. "אתה אנטישמי וגזען מזדיין", תקפה אותו השרה לשעבר. "הוכחת שאתה לא רוצה אנשים כמוני במפלגה".

לפי אחד הנוכחים במקום, קורבין השיב להודג': "אני מצטער שאת חשה כך". גורם במפלגה אמר כי היא הייתה "תוקפנית, ג'רמי היה רגוע. חברי פרלמנט אחרים שהיו שם היו מתוסכלים מכך".

מנהיג מפלגת העבודה בבריטניה, ג'רמי קורבין, פונה למפגינים בעקבות מצעד תמיכה בשירות הבריאות הלאומי, במרכז לונדון, בריטניה, 30 ביוני 2018.. רויטרס
מואשם באנטישמיות. מנהיג הלייבור קורבין/רויטרס

המפלגה עשויה לפתוח בהליך משמעתי נגד השרה לשעבר, שידועה כאחת מהמבקרות החריפות ביותר של קורבין. היא הייתה אחת משני חברי פרלמנט שהובילו להצבעת אי-אמון בו ב-2016, אך זו נכשלה. קורבין צפוי לזמן אותה לשיחה ולהסביר לה מדוע המפלגה דחתה את קבלת המינוח הנרחב יותר של אנטישמיות, שנקבע על ידי "כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה" (IHRA).

ארגונים יהודיים וחברי פרלמנט בלייבור דחקו בהנהגה לקבל זאת, אך במקום זאת היא עדכנה את קוד ההתנהגות שלה וקבעה כי אנטישמיות היא "גזענות" וכי היא "אינה מקובלת". בין היתר, היא לא הכלילה בהגדרת האנטישמיות טענות ולפיהם יהודים הם נאמנים יותר לישראל מאשר למולדתם, בעוד שההגדרה של ה-IHRA מקובלת אפילו על ידי רשויות התביעה בממלכה.

עוד באותו נושא

אחרי שהבטיח מאבק באנטישמיות: קורבין השתתף באירוע של ארגון אנטי-ישראלי

לכתבה המלאה

"מתבייש להיות חבר של מפלגת הלייבור"

רבים במפלגה תקפו את ההחלטה, כולל מנהיגה היהודי לשעבר אד מיליבנד, שדחה את הטיעון ולפיו ההגדרה הרחבה יותר של אנטישמיות לא מאפשר לבקר את מהלכיה של ממשלת ישראל. "העמדות של מרבית הקהיל היהודית ברורות מאוד", אמר.

חבר הפרלמנט איאן אוסטין אמר כי זהו צעד "מביש". הוא הוסיף: "אני מתבייש להיות חבר של מפלגת הלייבור".

הרב הראשי אפריים מרוויס הזהיר כי המהלך "ישלח מסר חסר תקדים של ביזוי הקהילה היהודית".

עדכון קוד ההתנהגות נעשה בעקבות שבועות של הפגנות של ארגונים יהודיים מחוץ לפרלמנט מוקדם יותר השנה ובשל שורת תקריות אנטישמיות בתוך הלייבור.

דובר של המפלגה אמר כי ההנהגה הסכימה לפתוח מחדש את קוד ההתנהגות, בתיאום עם הקהילה היהודית "במטרה לשקף טוב יותר את עמדתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully