וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהבטיח מאבק באנטישמיות: קורבין השתתף באירוע של ארגון אנטי-ישראלי

3.4.2018 / 13:24

מנהיג הלייבור בבריטניה השתתף באירוע לרגל הפסח, של ארגון שמאל קיצוני יהודי שתיאר את ישראל כ"ערימת זבל מסריחה שיש להיפטר ממנה". זאת על אף שהודה כי לא התמודד בבעיית האנטישמיות במפלגה כנדרש

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, נקלע פעם נוספת לשערורייה אנטישמית, אחרי שהשתתף אתמול (שני) באירוע לרגל הפסח של ארגון שמאל קיצוני יהודי, שבעבר הביע את תמיכתו בהשמדת ישראל. הארגון, "ג'ודאס", תיאר את ישראל בדצמבר האחרון כ"ערימת ביוב מסריחה שיש להיפטר ממנה". הארגון אף גינה את המחאה על כך שקורבין לא מצליח להיאבק באנטישמיות כ"זעם מדומה המשומן בצביעות ובאופורטוניזם".

השתתפותו באירוע התרחשה כשבוע אחרי שקורבין, מבקר ידוע של ישראל המקורב לארגונים כמו חמאס וחיזבאללה, הודה בכך שלא טיפל כראוי בבעיית האנטישמיות בלייבור והדגיש כי אין לה מקום. דובר מטעמו של מנהיג האופוזיציה בבריטניה אמר כי הוא השתתף באירוע במחוז הבחירה שלו כאדם פרטי ולא במסגרת תפקידו.

"הוא כתב לארגונים יהודיים בשבוע שעבר וביקש פגישה דחופה כדי לדון באנטישמיות במפלגת הלייבור ובחברה", מסר הדובר מטעמו. הארגון ג'ודאס טרם הגיב.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג הלייבור בבריטניה: "מתנצל עמוקות על האנטישמיות במפלגה"

מנהיג האופוזיציה הבריטית, ג'רמי קורבין, עוזב את ביתו בלונדון, בריטניה, 2 באפריל 2018. רויטרס
ידיד חמאס וחיזבאללה. קורבין/רויטרס

בשבוע שעבר, הפגינו ארגונים יהודיים מחוץ לפרלמנט והאשימו את קורבין בכך שהוא נכשל במיגור האנטישמיות במפלגה. היחס של מנהיג הלייבור לישראל וליהודים, שמעסיק את המפלגה מאז ניצח במפתיע בפריימריז של המפלגה ב-2015, עלה שוב לכותרות לפני שבועיים. אז נחשף כי ב-2012 הוא תקף החלטה של עיריית לונדון להסיר ציור קיר בעל מסרים אנטישמיים.

חלק מחברי הלייבור ביקרו את החלטתו של קורבין להשתתף באירוע. ג'ון וודקוק, שבעבר כבר יצא נגד מנהיג המפלגה, אמר כי נוכחותו באירוע הייתה "חסרת אחריות ומסוכנת". לדבריו, "זאת הייתה התגרות מכוונת בזרם המרכזי של הקהילה היהודית, ימים אחרי שהם הסכימו להיאבק יחד באנטישמיות".

בחלק מהסקרים, קורבין זוכה לתמיכה שווה או גבוהה יותר מזו של ראשת הממשלה תרזה מיי, מנהיגת המפלגה השמרנית, כך שהוא נחשב כמועמד פוטנציאלי להיות ראש ממשלת בריטניה בעתיד. עם זאת, הבחירות לפרלמנט אמורות להתקיים רק ב-2022.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully