וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הלייבור בבריטניה: "מתנצל עמוקות על האנטישמיות במפלגה"

ארגונים יהודיים שלחו מכתב תקיף ובו האשימו את קורבין בכך שהוא לא נאבק באנטישמיות בלייבור, שאותה אינה מבין "בשל קשריו לתפיסת העולם של השמאל הקיצוני האובססיבית עם שנאת הציונות". הוא התנצל, אך הארגונים מתכננים להפגין מחוץ לפרלמנט

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: קורבין משווה בין מדינת ישראל לדאעש, 2016)

"מספיק זה מספיק" - כך כתבו ארגונים יהודיים במכתב שבו האשימו את מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, בכישלון במאבק באנטישמיות בשורות מפלגתו. קורבין אמר כי הוא "מתנצל עמוקות" על הכאב שנגרם מצד "כיסי אנטישמיות" במפלגה. הוא אמר כי הוא ייפגש עם נציגי הקהילה היהודית כדי "לשקם" את האמון במפלגתו שבאופוזיציה, אך הארגונים היהודיים מתכננים להפגין בהמשך היום (שני) מחוץ לפרלמנט.

המכתב, שנוסח על ידי מועצת הנציגים של יהדות בריטניה ועל ידי מועצת ההנהגה היהודית, האשים את קורבין בכך שהוא לא מסוגל "להבין לעומק את תופעת האנטישמיות, מאחר שהוא כה מחובר שורשית לתפיסת העולם של השמאל הרדיקלי כך שהוא עוין באופן אינסטינקטיבי את הקהילות היהודית ממרכז המפה הפוליטית".

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין במהלך עצרת במרכז לונדון 25 בינואר 2018. רויטרס
היה מעורב בשורת התבטאויות אנטישמיות. קורבין/רויטרס

הארגונים התייחסו לתמיכתו של קורבין באמן שיצר ציור קיר אנטישמי ב-2012 ובהשתתפותו בעצרות של "ידידי חיזבאללה". לדבריהם, מנהיג הלייבור "חבר לגורמים אנטישמיים" בין אם מתוך "האובססיה של השמאל הקיצוני עם שנאת הציונות" או מתוך "תפיסת עולם קונספירטיבית, הרואה בקהילות היהודיות ישות עוינת, מעמד אויב".

עוד נאמר במכתב כי אלו המקדמים חומרים אנטישמיים רואים בקורבין כ"מנהיג שלהם" וכי הוא "האדם היחיד עם המעמד שיכול לדרוש להפסיק זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully