וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבין על אירוע אנטישמי שבו השתתף: "מתנצל על החרדה שנגרמה"

תחת הביקורת הגוברת על הלייבור, מנהיג המפלגה אמר כי בעבר הוא הופיע לצד אנשים "שאת עמדותיהם אני דוחה לחלוטין". עם זאת, ארגון נגד אנטישמיות בממלכה הגיש תלונה נגדו. "אנטישמי מעבר לכל ספק"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, פרסם התנצלות על כך שהופיע לצדם של אנשים שהשוו בין מעשי ישראל לאלו של הנאצים. בהתנצלות, שפורסמה היום (רביעי) ב"גרדיאן", הכיר קורבין בכך שהוא השתתף באירועים יחד עם אנשים "שאת עמדותיהם אני דוחה לחלוטין". הוא התייחס לאירוע זיכרון לשואה ב-2010, שבו היו גם גורמים אנטישמיים.

"בעבר, במרדף אחרי צדק לעם הפלסטיני ושלום בין ישראל לפלסטינים, הופעתי לעתים באירועים עם אנשים שאת עמדותיהם אני דוחה לחלוטין. אני מתנצל על החשש ועל החרדה שנגרמה כתוצאה מכך", אמר קורבין, שנתון ללחץ הולך וגובר בעקבות הביקורת החריפה על טיפולו באנטישמיות בשורות המפלגה.

לקריאה נוספת בנושא
חברת פרלמנט יהודייה תקפה את קורבין: "אנטישמי מזדיין"

מנהיג מפלגת הלייבור של בריטניה, ג'רמי קורבין, מצטרף להפגנה נגד טראמפ במרכז לונדון 13 ביולי 2018. רויטרס
מואשם באנטישמיות. קורבין/רויטרס

הארגון "קמפיין נגד אנטישמיות" הפנה את המפלגה לנציבות השוויון וזכויות האדם והתלונן בפני הלייבור על דברים שאמר קורבין ועל אירוח האירוע ב-2010. "המפלגה יצרה אווירה שבה חברים יהודים ו/או מקורבים להם סובלים מאפליה", נכתב.

"הראיות מראות מעבר לכל ספק שג'רמי קורבין הוא אנטישמי וכי האנטישמיות בלייבור הפכה לממסדית", אמר יו"ר הארגון, גידון פלטר. "הבעיה היא לא באדם אחד, אלא בתנועה שלמה שחטפה את מפלגת הלייבור האנטי-גזענית שמהעבר והשחיתה אותה בריקבון גזעני".

בין הטענות של הארגון הייתה העובדה שהמפלגה סירבה לאמץ את ההגדרה הרחבה יותר של אנטישמיות. לטענת דובר המפלגה, היא אימצה את ההגדרה, אך זו אינה מחייבת משפטית ולכן אין צורך לשנות את קוד ההתנהגות מבחינה משפטית.

דובר המפלגה אמר עוד כי "הלייבור מחויבת למגר את האנטישמיות מהמפלגה ומהחברה שלנו. תקיפות שווא ופלגנית כאלו מערערות את המאבק נגד האנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully