וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הלייבור בבריטניה: ממשלה בראשותי לא תהווה איום ליהודים

מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין הגיב לביקורות נגדו מצד הקהילה היהודית בממלכה והודה כי ישנה "בעיה אמיתית" של אנטישמיות בתנועה שבהנהגתו. עם זאת, הוא יצא נגד הביקורת נגדו בכלי תקשורת יהודיים, וכינה אותה "מתסיסה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, אמר היום (שישי) כי ישנה "בעיה אמיתית" של אנטישמיות במפלגתו וכי הוא מתכנן לעקור את התופעה מהשורש. הוא הדגיש כי מפלגתו אינה מאיימת על הקהילה היהודית בבריטניה, אך לצד זאת יצא נגד הביקורת נגד הלייבור בכלי התקשורת היהודיים בממלכה.

במאמר שכתב עבור עיתון ה"גרדיאן" הבריטי, קורבין לא הסכים לקבל את ההגדרה המקובלת בעולם לאנטישמיות במלואה, והדגיש כי ביקורת נגד ישראל אינה אנטישמיות. הוא כתב כי הוא לא מקבל את הטענה כי ממשלה בראשות הלייבור תאיים על החיים היהודיים בבריטניה, זאת לאחר שעיתונים יהודיים טענו בשבוע שעבר כי "ניצחון אפשרי של הלייבור בשלטון מייצג איום קיומי לחיי היהודים במדינה".

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, בבריסל, אוקטובר 2017. רויטרס
קורבין (צילום: רויטרס)/רויטרס

"זהו סוג הרטוריקה המתסיסה שיכולה לעלות במהלך דיונים פוליטיים רגישים מאוד", כתב קורבין, שנחשב לתומך נלהב בזכויות פלסטינים ומבקר חריף של ישראל. לדבריו, אם יהיה ראש ממשלה, יבטיח את ביטחונן של הקהילות היהודיות וינקה את מפלגתו מאנטישמיות. הוא הודה, בנוסף, כי מפלגתו הייתה איטית מדי בטיפול במקרי האנטישמיות שהתגלו בה. מבקריו אכן טענו בשנים האחרונות כי הגיב בסובלנות כלפי גילויי אנטישמיות במפלגתו.

קורבין התנצל בעבר על מה שכינה "כיסי אנטישמיות" בלייבור, זאת לאחר שכמה מחברי המפלגה התבטאו באנטישמיות בשנתיים האחרונות. מפלגת הלייבור נמצאת ביתרון קל על המפלגה השמרנית בהנהגת ראשת הממשלה תרזה מיי, לפי חלק מהסקרים בממלכה המאוחדת. הבחירות הבאות בבריטניה צפויות להתקיים רק ב-2022, אך ייתכן שאלו יוקדמו, בתלות ביכולתה של מיי לשמר את שלטונה לנוכח טלטלות הברקזיט הצפויות בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully