וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן מנהיג הלייבור לקורבין: הילחם באנטישמיות - או שנעלם בבושה

5.8.2018 / 17:39

הלחץ על מנהיג האופוזיציה בבריטניה למגר את התופעה משורות המפלגה גובר, כשסגנו טום ווטסון דחק בו להתמודד עם המשבר ההולך וגובר. קורבין מתקשה לשכנע את הארגונים היהודיים בממלכה כי הוא אכן נלחם בנחישות באנטישמיות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

סגן ראש מפלגת הלייבור בבריטניה טום ווטסון הגביר היום (ראשון) את הלחץ על המנהיג ג'רמי קורבין בסוגיית האנטישמיות. לדבריו, המפלגה "עלולה להיעלם במערבולת של בושה נצחית", אלא אם כן הוא יתמודד עם המשבר ההולך והגדל.

קורבין זוכה לביקורת מצד ארגונים יהודיים בשל מה שהם מתארים כ"סובלנותו כלפי האנטישמיות בלייבור. המשבר מאיים על מעמדו בתקופה שבה הממשלה השמרנית מתקשה להתאחד סביב תכנית הברקזיט.

היום הוא שוב פנה אל חברי המפלגה היהודים, תוך שימוש בסרטון שבו הבטיח לפעול למימוש התחייבותו לסלק את האנטישמיות במפלגה "לעד". נסיונות דומים לא שכנעו כמה ארגונים יהודיים, בהם תנועת הלייבור היהודית - שקראה למעשים ולא למילים.

הלייבור נהנית מאחוזי תמיכה גבוהים בסקרים בשל תכנית הברקזיט שמקדמת ראשת הממשלה תרזה מיי לפרישה מהאיחוד האירופי, שזוכה להתנגדות גם מצד חברי מפלגה. עם זאת, כמה מחברי המפלגה חוששים שתופעת האנטישמיות תפגע בתמיכה בה לפני הבחירות שצפויות להתקיים ב-2022.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג הלייבור בבריטניה: ממשלה בראשותי לא תהווה איום ליהודים
קורבין על אירוע אנטישמי שבו השתתף: "מתנצל על החרדה שנגרמה"

מנהיג מפלגת הלייבור של בריטניה, ג'רמי קורבין, מצטרף להפגנה נגד טראמפ במרכז לונדון 13 ביולי 2018. רויטרס
מתקשה לעצור את המפולת. קורבין/רויטרס

בריאיון לעיתון האובזרבר, פנה ווטסון לקורבין ואמר כי על המפלגה "לקחת מבט ארוך וקשה על עצמנו, לעמוד על מה שנכון ולהציג את המפלגה כמי שיכולה להציג את את האומה - או להיעלם לתוך מערבולת של בושה נצחית ומבוכה". לדבריו, "אני חושב שחשוב מאוד שכולנו נפעל לפתרון המחלוקת הזאת".

הוא קרא לקורבין לאמץ במלואה את ההגדרה הבינלאומית של אנטישמיות, שנדחתה על ידי הנהגת הלייבור. לדבריה, יש לה חששות לגבי חלק מההגדרה, אבל היא פתחה מחדש את הדיונים כדי לקחת בחשבון את החששות של הקהילה היהודית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully