וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כך נראית קריית המחקר של אסד לאחר שהופצצה

בצילומים שנחשפו ע"י גורמי אופוזיציה במדינה נראה המתקן באזור העיירה מסיאף, המהווה חלק מהמכון למחקרים מדעיים המפתח נשק עבור צבא אסד. התקיפה בוצעה לפני חיסול המדען המקורב לאסד, שהיה אחראי על האתר

אתר רשמי

בתמונות לוויין שנחשפו היום (שבת) בידי גורמי אופוזיציה בסוריה ופורסמו בבלוג "אינטלי טיימס" נראה המתקן שהותקף בחודש שעבר באזור חמאת שבמערב המדינה. בתיעוד יומיים לפני התקיפה, שיוחסה בתקשורת הסורית לישראל, נראה מפעל לייצור אמצעים שמטרתם אינה ברורה, ושככל הנראה אוחסנו בהאנגר לבן שהוקם במקום בשנים האחרונות. בצילומים יומיים לפני התקיפה, נצפו במקום שתי משאיות ארוכות במיוחד.

האתר, חלק מהמרכז למחקרים מדעיים (סר"ס) שבעיירה מסיאף, הוא אחד משני האתרים שהיו תחת אחריותו של ד"ר עזיז אסבר, המדען הבכיר במרכז לפיתוח נשק כימי שחוסל בפיצוץ במכוניתו בתחילת החודש. אסבר חוסל בפתח אתר בשם ואדי ג'האנאם, שבו החל להקים עבור האיראנים וחיזבאללה מתחם לפיתוח ולשדרוג טילים.

עוד בנושא
דיווחים בסוריה: מדען בכיר במרכז לפיתוח נשק כימי חוסל בפיצוץ מכוניתו
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מפעל איראני ליד חמאת שבמערב המדינה

צילומי לוויין באל מסיאף בסוריה - 11 באוגוסט 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ההאנגרים במתקן במסיאף/מערכת וואלה! NEWS, ---

לפי הדיווחים בתקשורת הסורית, ב-22 ביולי תקף כלי טיס של חיל האוויר הישראלי מטרות ליד מסיאף. עוד דווח כי מרכז מחקרים ומדעיים ומפעלי הגנה בכפר אל-זאווי הופצצו. על פי הערכות מודיעין מערביות, במרכז המחקר המדעי מפותח הנשק הכימי של משטר הנשיא בשאר אסד. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי המבנה שהותקף הוא מפעל פיקוח איראני לפיתוח טילי קרקע-קרקע לטווח קצר.

המשטר הסורי ציטט גורם צבאי שאמר כי "ישראל תקפה את אחד ממוצבינו במסיאף ונגרם נזק בלבד". לדברי הגורם, "זהו ניסיון לחפות על הפסדי הטרוריסטים בדרעא ובקוניטרה".

עוד באותו נושא

מקורב לאסד ולאיראן: מי חיסל את בכיר מערך הנשק הכימי בסוריה?

לכתבה המלאה
צילומי לוויין באל מסיאף בסוריה - 11 באוגוסט 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד האזור שהותקף במסיאף, סוריה/מערכת וואלה! NEWS, ---

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אסבר, המדען שחוסל, היה מקורב לאסד ולאיראנים. נהגו נהרג יחד איתו מפיצוץ מטען צד. ארגון המורדים פלוגות אבו עמארה קיבל אחריות על ההתנקשות, אולם העיתונאי איאד אל-חוסיין, המקורב למשטר ומדווח מהעיר חמאת, אמר כי נראה שחיסולו היה עבודה של סוכנויות ביון זרות. לדבריו, אסבר היה "דמות מדעית לאומית".

בשנה האחרונה דווח על שתי תקיפות של ישראל באזור חמאת, כולל תקיפה נוספת בחודש יוני, אז לפי הדיווחים, הותקף מפעל לייצור טילי קרקע לטווח קצר. כמו כן, בשנים האחרונות יוחסו לישראל שורת חיסולים של מדענים ומומחים ערבים ואיראנים, האחרון שבהם היה איש חמאס פאדי אל-בטש, שנורה למוות במלזיה בחודש אפריל.

צילומי לוויין באל מסיאף בסוריה - 11 באוגוסט 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
האתר שהותקף בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, ---
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully