וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מפעל איראני ליד חמאת שבמערב המדינה

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות ליד העיר מסיאף שבאזור חמאת. על פי אחד הדיווחים, הופצץ מפעל פיקוח איראני לטילי קרקע-קרקע לטווח קצר. גורם צבאי סורי: "נגרם נזק בלבד, זה ניסיון לחפות על הפסדי הטרוריסטים"

אתר רשמי

כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות ליד העיר מסיאף שבאזור העיר חמאת שבמערב סוריה - כך דווח הערב (ראשון) בכלי תקשורת סוריים. על פי הדיווחים, הופצץ מרכז מחקרים מדעיים ומפעלי הגנה בכפר אל-זאווי, הנמצא כ-14 קילומטרים מצפון למסיאף. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח גם הוא על התקיפה, ומסר כי עד כה לא ידוע על נפגעים. ברשת אל-מיאדין דווח כי ארבעה מטוסים השתתפו בתקיפה.

על פי הערכות מודיעין מערביות, במרכז המחקר המדעי מפותח הנשק הכימי של משטר הנשיא בשאר אסד. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי המבנה שהותקף הוא מפעל פיקוח איראני לפיתוח טילי קרקע-קרקע לטווח קצר.

המשטר הסורי ציטט גורם צבאי שאמר כי "ישראל תקפה את אחד ממוצבינו במסיאף ונגרם נזק בלבד". לדברי הגורם, "זהו ניסיון לחפות על הפסדי הטרוריסטים בדרעא ובקוניטרה".

תקיפת חיל האוויר בסוריה 22 ביולי 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
התקיפה בסוריה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בספטמבר 2017 טענה סוריה כי ישראל הפציצה בסיס בסמוך לעיר מסיאף שבמערב המדינה, וכי שני חיילים נהרגו בתקיפה האווירית שבוצעה מהמרחב האווירי של לבנון. הצבא איים כי למתקפה יהיו "השלכות מסוכנות". מנגד, לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שבעה נהרגו במתקפה שכוונה לדבריו נגד מתקן לייצור נשק כימי וטילים, השוכן באזור העיר שבמחוז חמאת. עוד דיווח כי גם בסיס לאחסון טילי קרקע-קרע הופצץ בתקיפה.

בצה"ל הבהירו אז כי הם לא מתייחסים לפרסומים זרים, אך ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "התקיפה המדווחת לא שגרתית". המתקן במסיאף נמצא במרחק של 70 ק"מ מבסיס חיל האוויר הרוסי חמימים שבלטקיה, שבה פועלות מערכות נ"מ מתקדמות מדגם S-400.

(עדכון ראשון: 19:46)

עוד באותו נושא

"קיבלו את חייהם בחזרה": תיעוד חילוץ מאות הסורים על ידי צה"ל

לכתבה המלאה

אזור התקיפה בחמאת, הערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully