וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלו את חייהם בחזרה": תיעוד חילוץ מאות הסורים על ידי צה"ל

22.7.2018 / 17:56

בתיעוד נראה המבצע שבו חולצו מאות אנשי "הקסדות הלבנות" על ידי הצבא מסוריה דרך שטח ישראל. נתניהו: "קיבלתי בקשות ממנהיגים בעולם, בהם טראמפ וטרודו". שרת החוץ של האיחוד האירופי: "מחווה הומניטרית חשובה"

אתר רשמי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי ההחלטה לסייע בהוצאתם של מאות אנשי "קסדות לבנות" הלילה מסוריה התקבלה אחרי בקשות ממנהיגים ברחבי העולם, בהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הארגון, שהפך לאחד מסמלי המלחמה האכזרית המתחוללת במדינה מאז 2011, נקרא באופן רשמי ארגון ההגנה האזרחית הסורית, אך קיבל את כינויו בזכות הקסדות של אנשי החילוץ מטעמו, הפועלים באזורים שבשליטת המורדים ונשלחים לזירות ההפצצות של המשטר ובני בריתו.

"לפני ימים אחדים פנה אלי הנשיא טראמפ וגם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ואחרים, בבקשה שנעזור להוציא מסורי מאות אנשי 'קסדות לבנות'", סיפר נתניהו. "אלה אנשים שהצילו חיים ונמצאו עכשיו בסכנת חיים. לכן אישרתי להעביר אותם דרך ישראל למדינות נוספות, כצעד הומניטרי חשוב", הוסיף. לדבריו, "במקביל אנו לא מפסיקים לפעול בסוריה נגד ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן שם".

עוד בוואלה! NEWS:
רוחאני מזהיר את טראמפ: מלחמה עמנו תהיה אם כל המלחמות
איראן: כל המיעוטים הדתיים, כולל יהודים, יוכלו לכהן ברשויות מקומיות
הכרה בישראל, החזרת החללים והפסקת הטרור: מתווה ממשל טראמפ לחמאס

צוותי הצלה מחלצים גופה מההריסות בחאלב, סוריה, 24 בספטמבר. ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות", AP
כוחות הצלה של הקסדות הלבנות בחאלב, 2016/AP, ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות"

שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני אמרה הערב כי מבצע החילוץ של אנשי הארגון הוא "מחווה הומניטרית חשובה". לדבריה, "חייהם היו בסכנה מידית בעקבות ההסלמה האחרונה באלימות בדרום מערב סוריה".

"האיחוד האירופי מכיר במאמצים החיוניים של ישראל וירדן ושל כל הגורמים הנוספים", הוסיפה מוגריני, "כולל כמה מדינות חברות באיחוד, שסייעו להבאת הקסדות הלבנות ומשפחותיהם למקום מבטחים. אנו חוזרים על הקריאה להפסקה מידית של פעולות האיבה ולמתן גישה הומניטרית מלאה לכל העם הסורי הנזקק".

מבצע סיוע הומניטארי מיוחד ונרחב ב?עוצבת הבשן? במהלכו חולצו מאות פעילי הארגון ההומניטארי ?קסדות לבנות", שהיו בסכנת חיים, משטח הלחימה בדרום סוריה אל ירדן 22 ביולי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מבצע החילוץ, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, מאי 2018. רויטרס
"מחווה חשובה". מוגריני/רויטרס

לפי הערכות אחראי הארגון, שאף הוזכר כמועמד אפשרי לפרס נובל לשלום, להצלת חייהם של אלפי בני אדם במדינה מוכת המלחמה. המשטר רואה בהם "טרוריסטים" ועם הצטמצמותם של השטחים שבידי האופוזיציה, פעילי "הקסדות הלבנות" חוששים מנקמה של השלטונות השבים בהדרגה למעוזי המורדים שנפלו, האחרונים שבהם בדרעא ובקוניטרה, שני המחוזות הגובלים בירדן ובישראל.

בהודעה שפרסם צה"ל על אודות החילוץ נמסר כי המבצע החל לבקשת ארצות הברית ומדינות אירופיות נוספות לאחר שנשקפה סכנה מידית לחייהם. "העברתם של הנמלטים דרך ישראל בוצעה כמחווה הומניטרית יוצאת דופן. ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה, וממשיכה לראות במשטר הסורי כאחראי לכל הנעשה משטח סוריה", נמסר.

מפקד מנהלת שכנות טובה, סגן אלוף א', אמר כי "אין ספק שזהו מעמד מרגש לעמוד אתמול על גדר הגבול ולקלוט משפחות, בעיקר נשים וילדים. משפחות אשר עוברות בתחילה בחשש אך כאשר מגיעות אל הגבול, עיניהן נוצצות מאושר בידיעה כי קיבלו את חייהם בחזרה. שמח להיות קצין בצבא ובמדינה שמבצעות מבצע כזה ומביאות לידי ביטוי ערכים של אנושיות וחמלה. זוהי מהות עבודתנו וזהו רגע משמעותי מאין כמותו."

מבצע סיוע הומניטארי מיוחד ונרחב ב?עוצבת הבשן? במהלכו חולצו מאות פעילי הארגון ההומניטארי ?קסדות לבנות", שהיו בסכנת חיים, משטח הלחימה בדרום סוריה אל ירדן 22 ביולי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מבצע החילוץ, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully