וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע להצלת "הקסדות הלבנות": הארגון שמציל את הסורים מהפצצות אסד

22.7.2018 / 11:41

בשל התקדמות המשטר בדרום סוריה והחשש מפני נקמה, הסכימה ישראל לבקשות המערב לחלץ כ-800 מאנשי הארגון האזרחי ובני משפחותיהם. הארגון הפועל בשטחי האופוזיציה היה אף מועמד לנובל לשלום, אך בדמשק טוענים כי הוא קשור לטרוריסטים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ארגון "הקסדות הלבנות", שמאות מאנשיו ובני משפחותיהם פונו הלילה (ראשון) מסוריה לירדן במבצע מיוחד של צה"ל, הפך לאחד מסמלי המלחמה האכזרית המתחוללת במדינה מאז 2011. באופן רשמי הוא נקרא ארגון "ההגנה האזרחית הסורית", אך הוא קיבל את הכינוי בזכות הקסדות של אנשי החילוץ שלו, הפועלים באזורים שבשליטת המורדים ונשלחים לזירות ההפצצות של המשטר ובעלי בריתו.

לפי ההערכות, הם הצילו את חייהם של אלפי בני אדם, ואף הוזכרו כמועמדים לפרס נובל לשלום. המשטר רואה בהם "טרוריסטים" ועם הצטמצמותם של השטחים שבידי האופוזיציה, פעילי "הקסדות הלבנות" חוששים מנקמה של השלטונות השבים בהדרגה למעוזי המורדים שנפלו, האחרונים שבהם בדרעא ובקוניטרה, שני המחוזות הגובלים בירדן ובישראל.

צוותי הצלה מחלצים גופה מההריסות בחאלב, סוריה, 24 בספטמבר. ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות", AP
כ-300 מאנשי "הקסדות הלבנות" נהרגו מאז הקמתו. כוחות הצלה בחאלב, 2016/AP, ארגון הסיוע "הקסדות הלבנות"

הארגון הוקם ב-2013, שנתיים לאחר תחילת המלחמה, וכ-200 מאנשיו נהרגו מאז. בניגוד לטענות אסד, "הקסדות הלבנות", המונים כ-3,000 מתנדבים, טוענים כי הם אינם לוקחים צד בעימות אלא רק עוזרים לאזרחים.

עוד באותו נושא

"מחווה הומניטרית": צה"ל חילץ 800 סורים מהלחימה בדרום סוריה לירדן

לכתבה המלאה
אוהלים של פליטים סורים בגבול 17 ביולי 2018. ראובן קסטרו
מחנות פליטים באזור הגולן/ראובן קסטרו

בהודעה של צה"ל נמסר כי המבצע החל לבקשת ארצות הברית ומדינות אירופיות נוספות לאחר שנשקפה סכנה מידית לחייהם. "העברתם של הנמלטים דרך ישראל בוצעה כמחווה הומניטרית יוצאת דופן. ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה, וממשיכה לראות במשטר הסורי כאחראי לכל הנעשה משטח סוריה", נמסר.

בהודעת הצבא לא נאמר לאן הם הועברו, אך משרד החוץ של ירדן אישר הבוקר כי הוא אפשר לאו"ם לארגן את כניסתם לממלכה בשל חשש לחייהם. לפי עמאן, הקבוצה תקבל מקלט זמני, לבקשת בריטניה, גרמניה וקנדה, בטרם הם ייקלטו בשטחן בעוד כמה חודשים על רקע הומניטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully