וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחווה הומניטרית": צה"ל חילץ 800 סורים מהלחימה בדרום סוריה לירדן

הצבא השלים מאמץ לחילוץ פעילים בארגון סורי אזרחי ומשפחותיהם, שהתבצע דרך ישראל. זאת, "בהמשך לבקשת ארה"ב ומדינות אירופיות נוספות". בדובר צה"ל הבהירו כי "ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אביעד בללי

צה"ל השלים היום (ראשון) מאמץ הומניטרי לחילוץ 800 פעילים בארגון סורי אזרחי ובני משפחותיהם משטח הלחימה בדרום סוריה לירדן. על פי הודעת דובר צה"ל, חילוץ הפעילים התבצע "בהמשך לבקשת ארצות והברית ומדינות אירופיות נוספות" ו"לאחר שנשקפה סכנה מיידית לחייהם".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "העברתם של הנמלטים דרך ישראל בוצעה כמחווה הומניטרית יוצאת דופן" וכי "ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה, וממשיכה לראות במשטר הסורי כאחראי לכל הנעשה משטח סוריה".

גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי "הבקשה לסיוע וחילוץ אנשי ארגון אזרחי סורי ומשפחותיהם הגיעה בשבוע שעבר לראש המל"ל, מאיר בן שבת. ארצות הברית, קנדה, בריטניה וצרפת ביקשו כמחווה הומניטרית שישראל תסייע בחילוצם והיא אכן נענתה לבקשה".

עוד בוואלה! NEWS:
מכל המדינות, דווקא את זו מאשים טראמפ בחרחור מלחמת עולם שלישית
ליברמן: אם השקט יישמר - נפתח את מעבר כרם שלום ביום שלישי
רוחאני מזהיר את טראמפ: מלחמה עמנו תהיה אם כל המלחמות

חיילי צה"ל צועקים לאזרחים סוריים להתרחק מהגבול. רויטרס
חייל צה"ל בגבול סוריה/רויטרס

בשבוע האחרון מתקדם הצבא הסורי במסע הכיבושים שלו במרכז ודרום הגולן, וכעת עובר לאזור קוניטרה. בחודש שעבר הוביל אסד לכניעת המורדים במרבית שטח מחוז דרעא הסמוך, כשהוא מגובה בכוחות רוסיים. המורדים ומשפחותיהם החלו להתפנות מקוניטרה שבאזור רמת הגולן הסורית אל מחוז אידליב שבשליטת האופוזיציה, בהתאם לסיכום שהושג בינם לבין משטר אסד. על פי דיווחים, ההסכם לפינוי המורדים יוביל לשובו של צבא סוריה לעמדות שבהן הוצב לפני 2011, השנה שבה פרצה המלחמה.

ביום שישי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן עמו בהתפתחויות באזור ובמצב בסוריה. נתניהו ציין כי ישראל תמשיך לפעול נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה. בהמשך היום, שר הביטחון אביגדור ליברמן שוחח עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. השניים סיכמו על תאומים הנחוצים בשיח בין צה"ל וצבא רוסיה ועל המשך דיאלוג בדרגי עבודה בכירים בימים הקרובים.

עוד באותו נושא

תצלומי האוויר חושפים: ההרס מהפצצת מפקדות חמאס ברצועת עזה

לכתבה המלאה
אוהלים של פליטים סורים בגבול 17 ביולי 2018. ראובן קסטרו
אוהלי פליטים בגבול סוריה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר, דנה תת-הוועדה לענייני ביטחון לאומי בבית הנבחרים של ארצות הברית בהכרה אמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן. בפני הוועדה הופיעו כמה בכירים כמו מנכ"ל משרד החוץ לשעבר דורי גולד ושגריר ארצות הברית בישראל, לשעבר דן קרצר, שנימקו כיצד לדעתם צריכה ארצות הברית לפעול.

חבר בית הנבחרים דון דסנטיס, שיזם את הדיון, פתח ואמר כי הדיון מגיע לאור היחסים החמים בין ממשל טראמפ וממשלת ישראל. "טראמפ הוכיח שהוא נשיא פרו-ישראלי. הוא העביר את השגרירות לירושלים, הוא נסוג מהסכם הגרעין עם איראן, הוא נסוג ממועצת זכויות האדם של האו"ם, הוא חתם על חוק 'טיילור פורס', וכעת יש לו הזדמנות לפעולה משמעותית נוספת - הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן", אמר דסנטיס.

הוא הוסיף כי "מבחינה טופוגרפית, צבאית ומודיעינית זהו אזור חשוב מאוד לישראל. איראן מחמירה את המתקפות שלה לעבר גבולה הצפוני של ישראל. ולאור הכאוס בגבול, אנחנו יכולים רק לדמיין מה היה האיום שנשקף לישראל אם הגולן היה בידי מה שנשאר מהמשטר של אסד".

(עדכון ראשון: 6:42)

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully