וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אם השקט יישמר - נפתח את מעבר כרם שלום ביום שלישי

ברקע המתיחות באזור ומותו של לוחם צה"ל הגיע שר הביטחון למעבר הסחורות בכרם שלום להערכת מצב. "המפתח לרגיעה - אפס בלוני תבערה וחיכוך על הגדר ואפס רקטות". בתוך כך, שריפה פרצה בניר עם ונמצא כי לא נגרמה מעפיפון או בלון תבערה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר (ראשון) יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון למעבר הסחורות בכרם שלום ברקע המתיחות הביטחונית באזור ומותו של לוחם צה"ל, אביב לוי מירי צלפים בגבול עזה. בתוך כך, שריפה פרצה היום בניר עם ונבדק חשד כי מדובר בהצתה של עפיפון או בלון תבערה, אולם לאחר חקירת לוחמי האש נמצא כי אין מדודבר בכך, בנוסף, הושגה שליטה על האש.

ליברמן התייחס לסגירת המעבר בכרם שלום ואמר כי התקיימה הערכת מצב בנושא וכי "תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות - גם שם בצד שלהם החיים שלהם לא חוזרים לשגרה ולנורמליות".

עוד בוואלה! NEWS:
"מחווה הומניטרית": צה"ל חילץ 800 סורים מהלחימה בדרום סוריה לירדן
קהילת הלהט"ב שובתת - ויוצאת לרחובות | המדריך המלא לשביתה
כליאת קטינים בבידוד ומעצרים מיותרים: דוח הסנגוריה הציבורית

אביגדור ליברמן, במעבר כרם שלום. שי מכלוף, שי מכלוף
השר ליברמן במעבר כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף, שי מכלוף

לדבריו, אחרי התקיפה בעזה, אתמול היה היום הרגוע ביותר מאז ה-30 במרץ. הוא פנה לתושבי עזה ואמר כי "המסר שלי לתושבי עזה שהאחריות והמפתח בין היתר זה הלחץ שאתם תושבי עזה תפעילו על החמאס. אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול אז יום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת רגילה וגם במרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיה קודם".

שר הביטחון הדגיש כי המפתח לרגיעה - הוא הפסקת עפיפוני התבערה ובלוני התבערה. "המפתח זה שקט ורגיעה, אפס בלוני תבערה וחיכוך על הגדר ואפס רקטות או ירי, אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן מבקר בשדרות, 22 ביולי 2018. שי מכלוף
השר ליברמן במעבר כרם שלום, הבוקר/שי מכלוף

הרמטכ"ל גדי איזנקוט סייר גם כן הבוקר בנקודה בה נהרג סמ"ר אביב לוי ביום שישי מירי חמאס. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ושוחח עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תא"ל יהודה פוקס, וכן מפקדי החטיבות והגדודים בגזרת אוגדת עזה.

הרמטכ"ל ציין לחיוב את פעילותם של המפקדים במהלך החודשים האחרונים למול האתגרים הבטחוניים ופעילות הטרור של ארגון חמאס בעזה כלפי ישראל.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה, 20 ביולי 2018. רויטרס
תקיפות צה"ל בעזה אחרי מות חייל צה"ל בעקבות ירי חמאס, ביום שישי/רויטרס

לאחר האירועים האחרונים, היום יוגדר כיום מתוח במיוחד ברצועת עזה בגלל השפעתה של עצירת אספקת הגז, הסולר, הדלק והסחורות על הרחוב הפלסטיני. במערכת הביטחון העבירו מסרים לחמאס באמצעות מצרים כי אף הפרה של ההסכם מקיץ 2014 לא תתקבל וכי צה"ל יחריף את אופי התגובה.

באשר לעזרה ההומניטרית לעזה אמר ליברמן כי "גם היום למרות המצב המורכב ולמרות השריפה והתבערה שראינו במקומות כאלה ואחרים אצלנו עדייו ממשיכים להעביר מזון ותרופות. איננו יכולים לעשות מעבר לכך, לגבי ייצוא סחורות: טובין, חקלאות, טקסטיל, כל הדברים האלה אך ורק במידה ויישמר השקט בצד שלנו-לא בלונים, לא עפיפונים ולא פרובוקציות.

הוא הדגיש כי אין כרגע שום כוונה להכניס פועלים לתוך עזה. "היום בימים האלה עוברים בממוצע כ-143 משאיות ביום בשיא היו עוברות כאלף משאיות ביום וזה כל ההבדל ושכל אחד יעשה בצד השני את החישובים שלו".

(עדכון ראשון: 11:00)

סמ"ר אביב לוי שנהרג בחילופי אש עם חמאס בגבול עזה, 20 ביולי 2018. באדיבות המשפחה
סמ"ר אביב לוי שנהרג מאש חמאס בגבול עזה, ביום שישי/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully