וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני מזהיר את טראמפ: מלחמה עמנו תהיה אם כל המלחמות

22.7.2018 / 10:28

נשיא איראן הזהיר את נשיא ארה"ב שלה "לשחק בזנב האריה" ברקע הפרישה מהסכם הגרעין והניסיון לעצור את יצוא הנפט מאיראן. "זה רק יגרום לו להתחרט"

עריכה: איתי עמרם

נשיא איראן, חסן רוחאני, הזהיר היום (ראשון) את ארצות הברית כי "מלחמה עם איראן תהיה אם כל המלחמות", אך לא שלל את האפשרות להגיע להסדר עם האויב הוותיקה של טהראן. זאת ברקע המדיניות שמוביל הנשיא דונלד טראמפ נגד טהראן מאז החליט לפרוש מהסכם הגרעין במאי.

בכינוס של דיפלומטים איראנים, הוסיף רוחאני: "טראמפ, אל תשחק בזנב האריה, זה רק יגרום לך להתחרט". עוד אמר רוחאני, שדבריו צוטטו על ידי סוכנויות הידיעות באיראן, כי "אמריקה צריכה לדעת ששלום עם איראן הוא השלום הטוב יותר, ומלחמה עם איראן אם כל המלחמות". שתי המדינות ניתקו את יחסיהן אחרי המהפכה האסלאמית ב-1979.

"אתם לא בעמדה להסית את העם האיראני נגד האינטרסים וביטחונה של איראן", אמר רוחאני, כשהוא ככל הנראה מתייחס לניסיונות ממשל טראמפ לערער על יציבות המשטר. "כל מי שמבין את כללי הפוליטיקה לא אומר 'אנחנו נעצור את יצוא הנפט האיראני'. אנחנו שומרים על הביטחון בנתיבי השיט האזוריים לאורך ההיסטוריה", תקף רוחאני את טראמפ.

נשיא איראן חסן רוחאני במסיבת עיתונאים בווינה, 4 ביולי 2018. רויטרס
רוחאני/רויטרס

וושינגטון מפעילה לחץ על בעלות בריתה בעולם כדי לעצור את אספקת הנפט מאיראן לחלוטין, עם חידוש הסנקציות שייכנסו לתוקף בשלבים החל מהחודש הבא ופעם נוספת בנובמבר. ואולם, בימים האחרונים הועלתה אפשרות שהממשל יחריג את בעלות הבריתו הנסמכות במיוחד על הנפט האיראני.

איראן דורשת מיתר המדינות החתומות על הסכם הגרעין - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין - לפצות אותה על פרישתה של ארצות הברית, אך בכירים בטהראן אומרים כי ההצעות הנוכחיות עדיין לא מספיקות וכי הם עשויים לחדש בקרוב את פיתוח תכנית הגרעין.

רוחאני רמז לאחרונה כי בתגובה למהלכי טראמפ עשויה איראן לחסום את מצרי הורמוז האסטרטגיים, שדרכם עובר חלק גדול מאספקת הנפט העולמית. אתמול גיבה את דבריו המנהיג העליון עלי חמינאי.

עוד באותו נושא

איראן: כל המיעוטים הדתיים, כולל יהודים, יוכלו לכהן ברשויות מקומיות

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ה-17 ביוני 2017. רויטרס
פתח בקמפיין חדש נגד איראן. טראמפ/רויטרס

במקביל, גורמים אמריקניים המעורים בנושא אמרו כי ממשל טראמפ פתח בקמפיין של נאומים ושל העברת מסרים ברשת במטרה להתסיס את הציבור האיראני ולהפעיל לחץ על טהראן לעצור את תכנית הגרעין שלה ואת תמיכתה בארגוני טרור.

גורמים רשמיים, בעבר ובהווה, אמרו כי הקמפיין של טראמפ ינסה לצבוע את מנהיגי איראן באור שלילי, לעתים תוך שימוש בטענות מופרזות או כאלו שנסתרו בעבר באופן רשמי, כולל מצד ממשלים קודמים.

בנוסף לכך, מפקד צבא איראן, מוחמד בגארי, הזהיר היום כי ממשל טראמפ עלול להתכונן לפלוש לאיראן. "התנהגות האויב היא בלתי צפויה", צוטט על ידי סוכנות הידיעות תסנים, המזוהה עם משמרות המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully