וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרה בישראל, החזרת החללים והפסקת הטרור: מתווה ממשל טראמפ לחמאס

בטור שפרסמו בוושינגטון פוסט חתנו של נשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, שליחו למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ושגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן, הם משרטטים מתווה לשיפור חייהם של תושבי עזה. לדבריהם, אם הארגון יוכיח כוונות ברורות לשלום - לא רק במילים - האפשרויות פתוחות

צלמים זמניים מורשים

ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וחתנו, ג'ייסון גרינבלט, שליח טראמפ למזרח התיכון, וכן דייוויד פרידמן, שגריר ארצות הברית בישראל, סיכמו בטור מיוחד, שפורסם הלילה (שישי) בווישנגטון פוסט, את המצב הקשה בו נמצאים תושבי עזה. השלושה תיארו את ההנהגה של חמאס ככושלת וככזו שגורמת לסבל עבור הפלסטינים ללא צורך.

יחד עם זאת, שלושת הבכירים פסקו כי שלום בהחלט יספק אפשרות לשבירת הקיפאון בו נמצאים תושבי הרצועה אולם על מנת לגרום לכך, על חמאס להכיר שישראל היא ישות קיימת באורח קבע. בתוך כך, על חמאס להכיר את המציאות ולדחות כל אידיאולוגיה פסולה. קושר, גרינבלט ופרידמן בעצם מציעים לחמאס - הפסיקו את הטרור ותזכו לשיפור כלכלי משמעותי.

לקריאה נוספת:
טראמפ: "אם היחסים עם רוסיה לא ישתפרו - אהיה האויב הכי גדול של פוטין"
גרמניה: מאות חבשו כיפות בצעדת מחאה לאחר תקיפת מרצה יהודי
המנהל והמדריך נעצרו: תיירת רוסיה נאנסה בהוסטל בדרום הודו

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט, דיויד פרידמן ורון דרמר בלשכתו בירושלים - 22 ביוני 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
קושנר, גרינבלט ופרידמן בבית ראש הממשלה בירושלים, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הם מסבירים כי ישנם גורמים שמוכנים להתאמץ ולסייע במשאבים. אך ללא שינוי אמיתי שמלווה בביטחון, לא ניתן יהיה להוביל את התהליך. השלושה הבהירו כי "אם חמאס יוכיח כוונות ברורות לשלום - לא רק במילים, אלא חשוב מזה, גם במעשים - אזי, כל האפשרויות ייפתחו בפניו.

לדבריהם "אין שום סיבה שהפלסטינים - בגדה וברצועת עזה - לא יוכלו ליהנות מהצלחה כלכלית ואף להשתלב בכלכלה האזורית המשגשגת, אם רק ייתנו לנו לעזור. כפי שאמר הנשיא טראמפ פעמים רבות, ביטחון כלכלי משמעותו ביטחון לאומי. באמצעות עידוד להתאוששות כלכלית באזור, נוכל לשפר את המאמצים שלנו כדי לדאוג להגדלת היציבות גם כן".

עוד בנושא

ממשיך בירי ולא נרתע מעימות עם ישראל: חמאס מהמר על עתידו

לכתבה המלאה
לקראת תכנית מדינית? רה"מ נתניהו נפגש עם היועץ קושנר, הנציג גרינבלט והשגריר פרידמן לדיון בקידום התהליך המדיני. מערכת וואלה! NEWS
ביקור השלושה בישראל, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS

קושנר, גרינבלט ופרידמן טענו כי חמאס חייב להפסיק מיד את המשך ההתגרות וההתקפות על ישראל ומצרים, וכן עליו להפסיק לחבל בפרויקטים הממומנים על ידי תורמים וארגונים חיצוניים. "במקום לחפש הזדמנויות לחמש כל דבר אפשרי, החל מעפיפונים וכלה במראות, על מנת לתקוף את ישראל, על חמאס למקד את המאמצים שלו לשיפור הכלכלה בעזה".

"במקום לנסות לנצל את המנהג הברברי שלו להחזיק חיילים ואזרחים ישראלים בשבי, חמאס חייב להחזיר אותם למשפחותיהם. במקום לנצל את מעברים ,כמו רפיח וסלאח א-דין, כדי להבריח אמצעי לחימה ולשאוב את כל ההכנסות ממיסים למטרות בלתי חוקיות ולהעשרתו האישית, חמאס חייב להפסיק זאת על מנת שחומרים נחוצים יוכלו להגיע לתושבי עזה", הדגישו שלושת הבכירים.

הבעיה: חמאס מחזיק את הפלסטינים בשבי

בסיומו של הטור ציינו כי גם הקהילה הבינלאומית נושאת באחריות והסבירו כי "יותר מדינות רוצות פשוט לדבר ולגנות מאשר להתעמת עם המציאות ולהציע פתרונות יעילים. ארצות הברית השקיעה יותר כסף עבור הפלסטינים מכל מדינה אחרת בעולם".

קושנר, גרינבלט ופרידמן הבהירו כי "במשך זמן רב עזה נעה ממשבר למשבר, חיה במציאות משבר מתמשכת ונתמכת בשירותי סיוע חד-פעמיים. כל זאת מבלי להתעסק בשורש הבעיה: הנהגת חמאס מחזיקה את הפלסטינים בשבי. יש להכיר בבעיה הזו ולפתור אותה או שנצפה בעוד מעגל של אסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully