וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מאות חבשו כיפות בצעדת מחאה לאחר תקיפת מרצה יהודי

19.7.2018 / 23:47

מאות תושבים בעיר בון יצאו למחות לאחר תקיפתו של פרופ' יצחק מלמד בידי צעיר שקרא לעברו "בגרמניה אין יהודים". שוטרים שהגיעו למקום זיהו בטעות את מלמד כתוקף - והיכו אותו. אחד המשתתפים בצעדה: "אם מי שחובשים כיפה בפומבי מוכים כאן - זה מדאיג את כולם"

צילום: טל רימון

(המונים צעדו בברלין נגד אנטישמיות ולציון 70 שנה לישראל, באפריל)

מאות תושבים בעיר בון שבגרמניה ערכו היום (חמישי) צעדת מחאה בעקבות תקיפתו של מרצה אמריקני ממוצא יהודי בשבוע שעבר באוניברסיטה בעיר - כשהם חובשים לראשיהם כיפות. יצחק מלמד, מרצה לפילוסופיה כבן 50 באוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור שבמדינת מרילנד בארצות הברית, הותקף פיזית ביום רביעי בשבוע שעבר בידי צעיר פלסטיני-גרמני, שאף צעק "אין יהודים בגרמניה!".

מלמד נזקק לעזרה, ונתקל באופן מפתיע בשוטרים שבמקום לסייע לו, הפילו אותו אל הקרקע וחזרו והיכו בו - ככל הנראה בשל טעות בזיהוי מכיוון שחשבו שהוא התוקף. במשטרה טענו שמלמד התנגד למעצר, אך מנגד, בדיווחים בעיתונות המקומית צוין כי הוא היה שליו לגמרי.

עוד בנושא:
גרמניה: יהודי הותקף על ידי קבוצת סורים בברלין - כי ענד מגן דוד
300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"

צעדת הכיפות בברלין גרמניה במחאה על אנטישמיות. רויטרס, רויטרס
צעדת הכיפות מוקדם יותר השנה בברלין/רויטרס, רויטרס

עצרת המחאה בבון נתמכה על ידי השלטון המקומי בעיר וארגוני חברה אזרחית מקומיים. בעצרת קראו למשתתפים לחבוש כיפה כדי להביע סולידריות עם מלמד שחבש כיפה לראשו בזמן שהותקף. "אני כאן כדי לאותת, כי אם אנשים שחובשים כיפה בפומבי מוכים כאן - אז זה מדאיג את כולנו", אמר אחד המפגינים, אנדרה זוביטש.

לאחר תקיפתו כתב מלמד בעמוד הפייסבוק שלו: "המשקפיים שלי כבר נשברו, השעון שלי נקרע, ורק לאחר עשר דקות הם (המשטרה) הבינו שעשו טעות". הוא הוסיף כי אחד השוטרים פנה אליו ואמר: "אל תסתבך עם המשטרה הגרמנית".

"אמרתי לשוטר בלגלוג: 'אני כבר לא מפחד מהמשטרה הגרמנית, המשטרה הגרמנית רצחה את סבא שלי. רצחה את סבתא שלי, רצחו את הדוד שלי, ורצחו את הדודה שלי. וכל זה קרה ביום אחד בחודש ספטמבר 1942", הוסיף פרופ' מלמד בפוסט.

צעדת הכיפות בברלין גרמניה במחאה על אנטישמיות. רויטרס, רויטרס
אלפים בצעדת הכיפות בברלין. תמונת ארכיון/רויטרס, רויטרס

המשטרה מסרה כי תוקפו של מלמד נתפס, נעצר ונשלח לבדיקה פסיכיאטרית לאחר שבבדיקת דם נמצאו סמים בגופו. תקיפתו של המרצה מגיעה לאחר שורה של תקריות אנטישמיות בחודשים האחרונים שעוררו חשש כי מהגרים בגרמניה והדור הצעיר לא למדו את לקחי העבר של השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully