וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"

בגילוי דעת חריף, שעליו חתומים נשיאים וראשי ממשלות בעבר וכן מוזיקאים ופילוסופים, הם הזהירו כי האסלאם הקיצוני יצר אנטישמיות חדשה. "להיאבק בכישלון הדמוקרטי לפני שצרפת לא תהיה צרפת", כתבו ברקע הרצח של ניצולת השואה בפריז

עריכת וידאו:ניר חן

כ-300 אנשי ציבור ורוח בצרפת חתמו על גילוי דעת חריף במיוחד נגד גל האנטישמיות הגואה במדינה, שפורסם היום (ראשון) בעיתון לה פיגארו. בין החתומים הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, ראשי הממשלה לשעבר מנואל ואלס וז'אן-פייר ראפארן, ראש עיריית פריז אן הידלגו, מוסיקאים בולטים כמו שארל אזנבור ופרנסואז הרדי וכן פילוסופים, אנשי תרבות ופוליטיקאים נוספים.

הם הזהירו כי האנטישמיות החדשה היא תוצאה של "קיצוניות אסלאמית" וכתבו: "אנחנו דורשים שהמאבק בכישלון הדמוקרטי הזה יהיה בראש סדר העדיפויות הלאומי לפני שיהיה מאוחר מדי, לפני שצרפת לא תהיה עוד צרפת". הם גינו את מה שכינו "טיהור אתני שקט" של יהודים, במיוחד משכונות של מהגרים והאשימו את התקשורת בכך שהיא אינה עוסקת בנושא.

לקריאה נוספת בנושא
"סבתות נרצחות כי הן יהודיות": אלפים בעצרת בפריז לזכר ניצולת השואה
מיריי נרצחה בשל יהדותה: "נשארו לנו רק הדמעות"

עצרת למען ניצולת השואה מיריי קנול שנרצחה בפריזעל רקע אנטישמי 28 במרץ 2018. רויטרס
עצרת מחאה נגד הרצח של מיריי קנול, בחודש שעבר/רויטרס

גילוי הדעת מתפרסם יחד עם ספר חדש על פרשת שרה חלימי, פנסיונרית יהודיה שנרצחה בפריז בשנה שעברה על רקע אנטישמי. היא אחת מ-11 יהודים שנרצחו מ-2006 ועד היום על רקע מוצאם והוזכרו בגילוי הדעת החריף. הקורבן האחרון הייתה ניצולת השואה מיריי קנול בת ה-85, שנדקרה למוות בדירתה בפריז וגופתה הוצתה בפשע שהוגדר כרצח על רקע אנטישמי.

בצרפת חיים כחצי מיליון יהודים, הקהילה הגדולה ביותר באירופה. אלפים עזבו את צרפת לישראל בשני העשורים האחרונים בשל האנטישמיות והפיגועים נגד יהודים. "בתקופה האחרונה, 11 יהודים נרצחו - חלקם עונו - על ידי מוסלמים קיצונים רק כי הם היו יהודים", נכתב בהצהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85 שנרצחה בפריז, צרפת. -, מערכת וואלה! NEWS
נדקרה ונשרפה. ניצולת השואה מיריי קנול/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully