וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיריי נרצחה בשל יהדותה: "נשארו לנו רק הדמעות"

בני משפחתה של מיריי קנול, ניצולת השואה שנרצחה בדקירות סכין וגופתה הוצתה בפריז, מתמודדים עם הזעזוע העמוק בעקבות הרצח. "מי היה מאמין שהטרור והאכזריות יובילו לסוף כל כך עצוב", אמרה נכדתה לוואלה! NEWS. בקהילה היהודית בצרפת חוששים מהתגברות האנטישמיות

מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85 שנרצחה בפריז, צרפת. -, מערכת וואלה! NEWS
"נשארו לנו רק הדמעות", מיריי קנול/מערכת וואלה! NEWS, -

יומיים לאחר הרצח של מיריי קנול, ניצולת השואה שנמצאה בדירתה השרופה בפריז, נכדתה נועה גולדפרב אומרת היום לוואלה! NEWS כי רצח סבתה אירע רק בשל היותה יהודייה. "הרוצח הכיר את סבתא שלי טוב מאוד", סיפרה. "משפחתו התגוררה בשכנות באותו בניין, והוא נהג לבקר אותה פעמים רבות".

גולדפרב ציינה כי השכן שהה לאחרונה בכלא בצרפת, שם הושפע לדבריה מגורמים איסלמיסטיים קיצוניים. "הוא דקר את סבתא שלי פעמים רבות רק בגלל שהייתה יהודייה. הוא ניצל את העבודה שהיא הכירה אותו כדי לרצוח אותה בדם קר". בפוסט שפרסמה מוקדם יותר כתבה גולדפרב: "מי יכול היה לחשוב שאני משאירה את קרובי המשפחה שלי במקום בו הטרור ואכזריות יובילו לסוף כל כך עצוב. אבל המציאות היא אחרת. סבתא נדקרה למוות 11 פעמים על ידי שכן מוסלמי שהיא הכירה טוב. הוא גם דאג להעלות את הדירה באש ולא להשאיר לנו שום מזכרת. שום אלבום תמונות, לא שלה, לא של סבא, לא מכתבים. כלום. נשארו לנו רק הדמעות ואחד את השני".

לקריאה נוספת:
דקרו והציתו: שני נאשמים ברצח אנטישמי של ניצולת השואה בפריז
דיווח בצרפת: ניצולת שואה בת 85 נמצאה מתה בדירה שרופה בפריז

פוסט בפייסבוק של נכדתה של מיריי קנול ניצולת השואה אשר נרצחה בשישי האחרון בדירתה בפריז על רקע לאומני. מערכת וואלה! NEWS
פוסט בפייסבוק של נכדתה של מיריי קנול ניצולת השואה אשר נרצחה בשישי האחרון בדירתה בפריז על רקע לאומני/מערכת וואלה! NEWS

השכן וצעיר נוסף הואשמו הבוקר ברצח האכזרי של קנול בת ה-85. ג'סיקה קנול, נכדה נוספת, סיפרה לוואלה! NEWS כי היא מתקשה להיפרד מסבתה האהובה. "לפני כשנה בקיץ הגעתי לצרפת להיות עם סבתא, לא מאמינה עדיין שזאת היתה הפגישה האחרונה שלנו", סיפרה. "היא הכירה את הרוצח שלה מאז שהיה בן 7... הוא הכיר את סבתא טוב, מגיע אליה לדירה, שותים יין ביחד ומשוחחים. למרות כל האירועים עם הקיצוניים, סבתא לא האמינה שדבר כזה נורא יכול לקרות לה. הוא שיחק אותה נחמד וניצל את טוב הלב של סבתא", לדברי קנול, בעבר הוגשה נגד הרוצח תלונה בגין הטרדה מינית - והוא בתגובה איים ברצח בנה של הקורבן. היא הוסיפה כי בני המשפחה עושים את דרכם לצרפת, לקראת הלווייתה שתתקיים מחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85 שנרצחה בפריז, צרפת. -, מערכת וואלה! NEWS
מיריי ונכדתה ג'סיקה/מערכת וואלה! NEWS, -

הרצח שהוגדר כבר כפשע שנאה על רקע אנטישמי, מעורר חשש בקרב הקהילה היהודית בצרפת כולה. ג'יל טייב, סגן נשיא הקהילה היהודית במדינה, ציין כי מחר יקיימו חברי הקהילה הפגנה לצד טקס זיכרון לצד ביתה של קנול. "אנחנו מקווים שלא ישתתפו בטקס רק יהודים", אמר. "הקהילה היהודית נלחמת תמיד נגד הגזענות והטרור. כשמדובר באזרחים אחרים, אנחנו שומעים את קול הזעקה, אולם כשמדובר במשהו שקשור בקהילה שלנו - אנחנו מוצאים את עצמנו לבד ובינינו".

פוסט בפייסבוק של נכדתה של מיריי קנול ניצולת השואה אשר נרצחה בשישי האחרון בדירתה בפריז על רקע לאומני. מערכת וואלה! NEWS
"הכירה את הרוצח מגיל 7", מיריי קנול/מערכת וואלה! NEWS

"כל הקהילה בשוק", אמר. "זה לא הגיוני שב-2018 אדם נרצח רק בגלל שהוא יהודי. אישה שניצחה את השואה נרצחה רק משום שהיא יהודייה". לדבריו, בצרפת קיימת אנטישמיות חדשה שרק הולכת ומתחזקת. "היא מגיעה מהאסלאם הקיצוני כאן בצרפת. אנחנו הרי יודעים שהנרצחת הכירה את הרוצח מאז שהיה בן 7. הכניסו לו בראש את האסלאם הקיצוני, זו בעיה. צרפת צריכה להתאחד נגד זה, רק בסופ"ש האחרון טרוריסט רצח שוטר בסופרמרקט מאותה אידיאולוגיה. אנחנו לא יודעים אם העם הצרפתי באמת הבין כמה זה דחוף, השאלה הנשאלת אם זה לא מאוחר מדי".

ג'יל ציין כי אנשי הקהילה מצויים מאז הרצח בקשר עם גורמי הממשל. "אנחנו בקשר עם הממשלה מהדקה הראשונה", ציין. "היא פעלה באירוע הזה כמו שצריך ותוך שלושה ימים עצרו את שני המוסלמים שהרגו את האישה. המשטרה ישר הצהירה שמדובר באנטישמיות ולא ניסו לטאטא את זה".

מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85 שנרצחה בפריז, צרפת. מערכת וואלה! NEWS
קנול ונכדתה/מערכת וואלה! NEWS
מיריי קנול, ניצולת שואה בת 85 שנרצחה בפריז, צרפת. מערכת וואלה! NEWS
קנול ונכדתה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully