וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לפני חידוש הסנקציות

גורמים אמריקניים מסרו לרשת "פוקס ניוז" כי טהראן שיגרה טיל מסוג "פאתח-110" מבסיס בדרום המדינה כחלק מהתרגיל הימי הנרחב שנערך במצרי הורמוז. זה השיגור הראשון מאז מרץ 2017, שלדברי הגורמים נועד לשלוח מסר לוושינגטון על רקע חידוש הסנקציות האמריקניות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

איראן ביצעה ניסוי בטיל בליסטי לראשונה בשנת 2018 - כך מסרו הלילה (שבת) שלושה גורמים רשמיים בארצות הברית לרשת "פוקס ניוז". הניסוי, שנערך בשבוע שעבר במצרי הורמוז, כלל שימוש בטיל לטווח קצר מסוג "פאתח-110" מבסיס באנדר א-ג'אסק שבדרום איראן וקיומו התגלה באמצעות לווייני ריגול אמריקניים.

הניסוי נערך כחלק מתרגיל ימי רחב היקף שערכו משמרות המהפכה של איראן בהשתתפות של יותר מ-50 סירות קרב. זאת, לאחר שטהראן איימה לסגור את מצרי הורמוז, המשמשים כנתיבים אסטרטגיים לסחר בנפט. יותר מ-30% מהנפט העולמי עובר דרך מצרים אלה בכל שנה.

עוד בנושא איראן:
טראמפ חתם על חידוש הסנקציות על איראן: "השלכות קשות על כלכלתה"
נתניהו: ישראל תהיה בקואליציה נגד איראן אם היא תחסום את הים האדום
הסנקציות האמריקניות יכאבו - אך איראן לא מתכוונת להיכנע במהרה

טיל בליסטי מסוג פאתח 110 של איראן ב-2010. AP
שיגור ראשון של הטיל הבליסטי לטווח קצר מ-2017. "פאתח-110"/AP

השבוע אמר גנרל ג'וזף ווטל, מפקד בכיר בצבא ארצות הברית, כי פעילותה הימית של איראן נועדה לשלוח מסר לוושינגטון על רקע חידוש הסנקציות נגדה. הסנקציות נכנסו לתוקף לאחר החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש מאי לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם בין טהראן לבין המעצמות ב-2015. "די ברור בשבילנו שהם מנסים להשתמש בתרגיל כדי לשלוח לנו מסר, עם ההתקרבות למועד חידוש הסנקציות", הסביר גנרל ווטל.

זהו הניסוי הראשון בטילי "פאתח" מאז שיגור שבוצע במרץ 2017, שבמהלכו נגרם הרס לאסדה ימית. על פי הגורמים האמריקניים, הטיל טס למרחק של כ-160 קילומטרים מעל מצרי הורמוז לעבר שטח ניסוי בחלקה המדברי של המדינה. "זה היה מחוף לחוף", אמר אחד מהגורמים. הפנטגון סירב להגיב לדיווח.

עוד באותו נושא

משמרות המהפכה של איראן: התרגיל הימי במפרץ היה מוצלח

לכתבה המלאה
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בטקס בטהראן, 30 ביולי 2018. AP
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני/AP

ביום ראשון אישרו משמרות המהפכה כי קיימו תרגיל צבאי במפרץ הפרסי, לאחר שעוד לפני כן הודיע הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית כי חלה עלייה בפעילות הצי האיראני שהתרחבה גם למצרי הורמוז. לפי טהראן התרגיל נועד "להתמודד עם איומיים אפשריים" מצד אויביה, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה.

דובר משמרות המהפכה, רמזאן שריף, הביע שביעות רצון מ"התרגיל המוצלח" ואמר כי מטרתו הייתה "לשלוט ולשמור על ביטחון נתיבי השיט הבינלאומיים במסגרת תכנית התרגילים הצבאיים השנתיים של משמרות המהפכה". לדבריו, "התרגיל הדגיש את הצורך לשמור ולחזק את המוכנות ההגנתית ואת ביטחון המפרץ ומצרי הורמוז ולעמוד בפני איומים והרפתקאות פוטנציאליות מצד אויבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully