וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ישראל תהיה בקואליציה נגד איראן אם היא תחסום את הים האדום

1.8.2018 / 21:52

ראש הממשלה התייחס בטקס סיום קורס חובלים לתקיפת מכליות סעודיות על ידי כוחות פרו-איראניים בתימן, ואמר: "הים מספק לנו הזדמנויות רבות". ברקע זאת, דווח כי איראן תחל בתרגיל ימי מאסיבי בתוך 48 שעות שידמה את סגירת מצרי הורמוז

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר היום (רביעי) את איראן כי אם היא תנסה לסגור מצרים אסטרטגיים בים האדום, היא תהיה צפויה להיתקל בקואליציה בינלאומית שתכלול גם את ישראל. זאת אחרי תקיפת מכליות נפט סעודיות במצרי באב אל-מנדב שלחופי תימן בשבוע שעבר על ידי המורדים השיעים בתימן.

"אם איראן תנסה לחסום את מצרי באב אל-מנדב, אני משוכנע שהיא תמצא את עצמה מול קואליציה בינלאומית נחושה למנוע ממנה זאת", אמר נתניהו בטקס לסיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה. הוא אמר כי קואליציה זאת תכלול גם את מדינת ישראל על כל זרועותיה. לדבריו, "בתחילת השבוע היינו עדים להתנגשות חריפה מול גרורותיה של איראן שניסו לחבל בשיט הבינלאומי במצרים בפתחו של ים סוף".

עוד הוסיף נתניהו כי "הים מספק לנו הזדמנויות רבות, מעל הכול הים מגדיל את השטח הקטן של מדינת ישראל ומאפשר לנו לפרוס את כלי השיט שלנו מעל המים ומתחת למים במרחב עצום. זה נותן למדינת ישראל כוח עצום".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לחיסול בקריית ים: בן 30 נורה למוות ע"י רעולי פנים
טראמפ מחריף את הטון נגד ארדואן: ארה"ב הטילה סנקציות על טורקיה
אסון בטיול בצפון: בן 14 קפץ ראש לירדנית - וטבע למוות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בטקס סיום קורס חובלים, 1 באוגוסט 2018. חיים צח/ לע"ם, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בסיום קורס חובלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח/ לע"ם

במקביל, בכלי תקשורת אמריקניים דווח כי איראן מתכננת תרגיל ימי גדול במפרץ הפרסי ב-48 השעות הקרובות. התרגיל, כך על פי הערכות בארצות הברית, נועד לתרגל את יכולותיה של איראן בסגירת מצרי הורומוז וככל הנראה גם להעביר מסר לאמריקנים. בתרגיל צפויים להשתתף כמאה כלי שיט.

"אנו מודעים להרחבת הפעילות של חיל הים האיראני במפרץ הערבי, במצרי הורמוז ובמפרץ עומאן", אמרו בצבא ארצות הברית. "אנו עוקבים אחריהם מקרוב, ונמשיך לעבוד עם שותפינו על מנת להבטיח את חופש השיט ואת זרימת הסחר החופשית הבינלאומית בנתיבים הימיים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ספינת קרב איראנית בדרכה לתימן, מאי 2015. AP
ספינת קרב איראנית בדרכה לחופי תימן, 2015/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully