וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: ארה"ב הטילה סנקציות על טורקיה בשל מעצר הכומר

אחרי שאנקרה סירבה לבקשת וושינגטון לשחרר את אנדרו ברונסון, המוחזק במעצר בית, השית הממשל עיצומים על שרי הפנים והמשפטים. "הנשיא טראמפ הבהיר כי הוא מצפה לשחרורו", הבהירו בבית הלבן. שער הלירה צונח מול הדולר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ארצות הברית הטילה אמש (רביעי) סנקציות על טורקיה בעקבות סירובה לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, שמוחזק במעצר בית. לפי הבית הלבן, העיצומים הוטלו על שר המשפטים, עבדולהמיט גול, ועל שר הפנים סולימאן סוילו, בשל תפקידם בפרשה.

אתמול נדחה ערעורו של ברונסון להשתחרר ממעצר בית, שאליו יצא בשבוע שעבר אחרי כשנתיים במעצר בטענה שסייע לניסיון ההפיכה ביולי 2016. הוא מכחיש זאת, ובוושינגטון אומרים כי אין ראיות אמינות למעורבתו.

"מעצרו הבלתי-צודק של הכומר ברונסון והמשך הרדיפה אחריו על ידי גורמים טורקיים הם פשוט בלתי-מתקבלים על הדעת", מסר שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין בהודעה שבה הוכרזו הסנקציות. "הנשיא טראמפ אמר בבירור כי ארצות הברית מצפה לשחררו באופן מידי". לפי הבית הלבן, טראמפ שוחח בנושא גם עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן.

משרד החוץ של טורקיה קרא לארצות הברית לסגת מהחלטתה, שאותה כינה "צעד עוין". הטלת העיצומים על אנקרה תחריף את המשבר בין שתי המדינות, החברות בנאט"ו, אחרי שבימים האחרונים החליפו מנהיגי שתי המדינות איומים הדדיים. אנקרה וושינגטון חלוקות על שורת נושאים נוספים, כמו המלחמה בסוריה, התמיכה האמריקנית בכורדים וכן עסקת נשק של טורקיה עם רוסיה.

עוד לפני ההכרזה על הסנקציות, צנחה הלירה הטורקית לשפל של כל הזמנים ביחס לדולר.

לקריאה נוספת:
ארדואן: איומי ארה"ב לא יועילו לאף אחד, לא נתפשר
טראמפ מול ארדואן: התפוררות הברית שעלולה להשפיע על כל האזור
למרות איומי ארה"ב: הכומר האמריקני יישאר במעצר בית בטורקיה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פסגת נאט"ו בבריסל. רויטרס
קרע בברית. ארדואן וטראמפ בשולי פסגת נאט"ו בחודש שעבר/רויטרס

אתמול אמר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי השפה המאיימת של ארצות הברית לא תועיל לאף אחד וכי אנקרה לא תתפשר על עצמאות מערכת המשפט שלה. בדברים שאמר לעיתונאים באנקרה, הוא הוסיף ארדואן כי "המנטליות האוונגליסטית-ציונית בארצות הברית" לא מקובלת.

הוא גם אמר כי שר החוץ שלו, מבלוט צ'בושאולו, יקיים מגעים עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בשולי פסגת מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN) בסינגפור, שתתקיים בסוף השבוע. גם ממחלקת המדינה נמסר כי השניים מתכוונים להיפגש בפסגה.

במקביל לסנקציות של הממשל, בקונגרס ממתין לאישור חוק שיגביל הלוואות ממוסדות פיננסיים בינלאומיים לטורקיה עד שזו תחדל מ"ממעצר והחזקה שרירותית" של אזרחים ואנשי נציגויות אמריקנים. קריאות לשחרורו של ברונסון ושל אחרים הוכנסו גם לתקציב ההגנה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הכומר האמריקני אנדרו ברונסון משוחרר מבית הכלא במערב טורקיה, יולי 2018. רויטרס
ברונסון, בחודש שעבר/רויטרס

הכומר, שהועבר למעצר בית בשבוע שעבר לאחר 21 חודשי מעצר בכלא, פעל בטורקיה במשך יותר משני עשורים. הוא הואשם בתמיכה בקבוצה שלטענת אנקרה אחראית לניסיון ההפיכה ב-2016 ובמפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK). הכומר עומד בפני עונש של 35 שנות מאסר אם יורשע.

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully