וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: איומי ארה"ב לא יועילו לאף אחד, לא נתפשר

1.8.2018 / 11:42

נשיא טורקיה אמר כי הדברים ברוח "האוונגליסטית-ציונית" ביחס למעצרו של הכומר האמריקני לא מקובלים. אנקרה מסרבת לשחרר אותו, חרף אזהרות וושינגטון מפני עיצומים כלכליים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי השפה המאיימת של ארצות הברית לא תועיל לאף אחד, ברקע החרפת היחסים בין בעלות הברית בנאט"ו סביב המקרה של הכומר האמריקני שנכלא בטורקיה באשמת טרור. אתמול נדחה ערעורו של הכומר אנדרו ברונסון להשתחרר ממעצר בית, חרף איומי הממשל האמריקני להטיל סנקציות על אנקרה.

בדברים שאמר לעיתונאים באנקרה, הוסיף ארדואן כי טורקיה לא תתפשר על עצמאותה של הרשות השופטת, וכי דברי "המנטליות האוונגליסטית-ציונית בארצות הברית" לא מקובלים. הוא גם אמר כי שר החוץ שלו, מבלוט צ'בושאולו, יקיים מגעים עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, בשולי פסגת מדינות דרום-מזרח אסיה (ASEAN) בסינגפור, שתתקיים בסוף השבוע.

הבית הלבן לא פירט אילו סנקציות הוא עשוי להטיל על אנקרה, אך בקונגרס ממתין לאישור חוק שיגביל הלוואות ממוסדות פיננסיים בינלאומיים לטורקיה עד שזו תחדל מ"ממעצר והחזקה שרירותית" של אזרחים ואנשי נציגויות אמריקנים. קריאות לשחרורו של ברונסון ושל אחרים הוכנסו גם לתקציב ההגנה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ מול ארדואן: התפוררות הברית שעלולה להשפיע על כל האזור
למרות איומי ארה"ב: הכומר האמריקני יישאר במעצר בית בטורקיה

נשיא ארה?ב דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג?פ טייפ ארדואן במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן.. רויטרס
נשיא ארה?ב דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג?פ טייפ ארדואן במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully