וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמרות המהפכה של איראן: התרגיל הימי במפרץ היה מוצלח

5.8.2018 / 13:14

דובר של הכוח אמר כי התמרונים, שכללו לפי הערכות אמריקניות כמאה כלי שיט, נועדו לחזק את יכולות ההגנה של טהראן מול "הרפתקאות פוטנציאליות" של אויביה. בניגוד לעבר, ברשויות לא התייחסו לתמרונים בזמן קיומים

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

משמרות המהפכה של איראן הודיעו היום (ראשון) כי הן קיימו תרגיל צבאי במפרץ הפרסי השבוע. לפי טהראן התרגיל נועד "להתמודד עם איומים אפשריים" מצד אויביה, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות הממלכתית במדינה אירנ"א.

דובר משמרות המהפכה, רמזאן שריף, הביע שביעות רצון מ"התרגיל המוצלח" ואמר כי מטרתו הייתה "לשלוט ולשמור על ביטחון נתיבי השיט הבינלאומיים במסגרת תכנת התרגילים הצבאיים השנתיים של משמרות המהפכה". לדבריו, "התרגיל הדגיש את הצורך לשמור ולחזק את המוכנות ההגנתית ואת ביטחון המפרץ ומצרי הורמוז ולעמוד בפני איומים והרפתקאות פוטנציאליות מצד אויבים".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: כלכלת איראן מתדרדרת מהר, תלוי בהם אם ייפגשו איתי

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בטקס בטהראן, 30 ביולי 2018. AP
כוננות גבוהה באיראן. סולימאני בטקס בטהראן בחודש שעבר/AP

גורמים אמריקניים אמרו ביום חמישי כי ארצות הברית סבורה כי איראן החלה בתרגילים במפרץ, שאותם ככל הנראה הקדימה בשל המתיחות עם וושינגטון אחרי הפרישה מהסכם הגרעין וחידוש הסנקציות. אחד הגורמים, ששמר על עילום שם, אמר כי ככל הנראה יותר ממאה כלי שיט היו מעורבים בתמרונים הימיים, כולל סירות קטנות.

הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית אישר ביום רביעי כי חלה עלייה בפעילות הצי האיראני, שהתרחבה למצרי הורמוז, נתיב שיט אסטרטגי למשלוחי נפט שאותו מאיימת טהראן לחסום. למרות האיומים מצד איראן, הרשויות לא התייחסו אל התרגיל בזמן התרחשותו בניגוד למקרים דומים בעבר.

ביום שלישי ייכנסו לתוקף העיצומים המחודשים שהטילה ארצות הברית על איראן, ואלו כבר הובילו לצניחה חדה בערך המטבע המקומי. שורת הפגנות מתקיימת בימים האחרונים ברחבי המדינה, במחאה על המשבר הכלכלי הכבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully