וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: כלכלת איראן מתדרדרת מהר, תלוי בהם אם ייפגשו איתי

נשיא ארה"ב התייחס להחרפת המשבר הכלכלי ברפובליקה האסלאמית בשל חידוש הסנקציות, ואמר כי זה תלוי בטהראן אם תתקיים פגישה עמו. באיראן, מפגינים ממשיכים לצאת לרחובות בשל המצב הכלכלי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (ראשון) כי המשבר הכלכלי באיראן הולך ומחריף במהירות וכי קיומה של פגישה בינו לבין ההנהגה בטהראן תלויה בהם.

"איראן, והכלכלה שלה, מתדרדרת ומהר", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, בדרכו לעצרת באוהיו, שם יתמוך במועמד רפובליקני לקראת בחירות מיוחדות לקונגרס שיתקיימו ביום שלישי. "אפגש, או לא אפגש, זה לא משנה - זה תלוי בהם!".

טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין במאי והטיל מחדש את הסנקציות שהוסרו במסגרתו על טהראן, הביע בשבוע שעבר נכונות להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני ועם בכירי המשטר כדי לדון בהסכם חדש. בממשלתו של רוחאני אמרו כי עליו לחזור קודם להסכם הגרעין, בעוד שבקרב החוגים השמרניים והצבאיים דחו זאת מכל וכל.

במקביל, נמשך גל ההפגנות הנוכחי באיראן, שחווה שורה של מחאות בהיקפים שונים מאז תחילת השנה. הפגנות ספונטניות פרצו גם הלילה, החמישי ברציפות, בכמה ערים, כולל בטהראן הבירה. מאות אנשים מחו נגד האינפלציה הגואה, שנגרמה בין היתר בשל קריסת המטבע.

לקריאה נוספת בנושא
המחאה באיראן: מאות מפגינים תקפו בית ספר דתי באזור טהראן

מפוצלת - נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ונשיא איראן חסן רוחאני. רויטרס
טראמפ ורוחאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully