וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה באיראן: מאות מפגינים תקפו בית ספר דתי באזור טהראן

מנהל בית ספר בעיר הסמוכה לבירה אמר כי מאות אנשים, שקראו קריאות נגד המשטר, ניסו לפרוץ את המקום ולשרוף דברים, אך פוזרו בידי כוחות הביטחון. זאת ברקע ההפגנות נגד המשבר הכלכלי החריף

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

מפגינים במחוז סמוך לטהראן תקפו אתמול בית ספר דתי אך דוכאו בידי כוחות הביטחון - כך דיווחה הבוקר (שבת) סוכנות הידיעות האיראנית פארס. זאת ברקע גל ההפגנות ברפובליקה האסלאמית בצל המשבר הכלכלי החריף שבמסגרתו צנח המטבע המקומי לשפל חסר תקדים.

לפי מנהל בית הספר השוכן בעיר אשתהד, כמאה ק"מ ממערב לטהראן, "הם תקפו את בית הספר וניסו לפרוץ את הדלתות ולשרוף דברים". לדבריו, "הם היו כ-500 איש ששרו נגד המשטר, אבל הם פוזרו על ידי המשטרה וחלקם נעצרו".

איראן חווה הפגנות בהיקפים שונים מאז סוף השנה שעברה, ואלו התגברו בימים האחרונים עם כניסתן ביום שני הקרוב של הסנקציות האמריקניות. הגל הנוכחי של ההפגנות נכנס ליומו הרביעי, ולפי סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות ואינם ניתנים לאימות, צעקו מפגינים בטהראן "מוות לדיקטטור". המחאות מתקיימות גם באיספהאן ובערים אחרות ברחבי המדינה.

לקריאה נוספת על המשבר באיראן
במשחק השח מול איראן, השוטר הטוב טראמפ מנסה לפלג את המשטר
עם 100 כלי שיט: "איראן תפתח בתרגיל במפרץ בתוך 48 שעות"

"מוות לדיקטטור!" - טהרן: אלפי מפגינים מוחים נגד המצב הכלכלי ונגד המשטר - כוחות הביטחון הגיבו בגז מדמיע. מערכת וואלה! NEWS
הפגנות נגד המשטר והמשבר הכלכלי בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS

ממשלו של דונלד טראמפ, שפרש מהסכם הגרעין במאי, מנסה להפעיל לחץ על המשטר בטהראן כדי שזה ישוב לשולחן המשא ומתן. נשיא ארצות הברית אף אמר השבוע כי הוא מוכן להיפגש עם מנהיגי איראן ללא תנאים מוקדמים, אך בטהראן דחו את דבריו ואמרו כי עליו לשוב קודם כל להסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

ביום שלישי הקרוב ייכנסו לתוקפם חלק מהעיצומים של וושינגטון על רכישת דולר אמריקני בידי איראן, על הסחר בזהב ועל מתכות יקרות אחרות. בנוסף לכך, הסנקציות יגבילו יבוא של שטיחים ומוצרי מזון איראניים וכן שירותים פיננסיים נלווים.

ב-4 בנובמבר יחודשו העיצומים גם על הנפט האיראני, מהלך שגורם למתיחות בשווקים ברחבי העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully