וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם 100 כלי שיט: "איראן תפתח בתרגיל במפרץ בתוך 48 שעות"

2.8.2018 / 2:03

בצבא ארה"ב זיהו פעילות ימית במיצרי הורמוז שעשויה להעיד על תרגיל צבאי שייפתח בימים הקרובים. "אנחנו עוקבים אחריהם מקרוב", נמסר. גורמים אמריקניים מעריכים: התרגיל נועד להעביר מסר לוושינגטון לקראת חידוש הסנקציות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

איראן מתכננת תרגיל ימי גדול במפרץ הפרסי ב-48 השעות הקרובות - כך דווח הלילה (חמישי) בכלי תקשורת אמריקניים. התרגיל, כך על פי הערכות בארצות הברית, נועד לאמן את יכולותיה של איראן בסגירת מיצרי הורמוז. גורמים אמריקניים שדיברו בעילום שם מסרו ל"רויטרס" כי בתרגיל צפויים להשתתף כמאה כלי שיט ומאות חיילים רגליים.

צבא ארצות הברית אישר כי הוא זיהה עלייה בפעילות האיראנית, כולל במיצרי הורמוז, הנחשבים לנתיבים ימיים אסטרטגיים למשלוחי נפט שאותם איימו משמרות המהפכה לסגור. "אנו מודעים להרחבת הפעילות של חיל הים האיראני במפרץ הערבי, במיצרי הורמוז ובמפרץ עומאן", אמרו בצבא ארצות הברית. "אנו עוקבים אחריהם מקרוב, ונמשיך לעבוד עם שותפינו על מנת להבטיח את חופש השיט ואת זרימת הסחר החופשית הבינלאומית בנתיבים הימיים".

עוד בוואלה! NEWS:
הלחץ על רוחאני גובר: הפרלמנט זימן אותו להסביר את המשבר הכלכלי
טראמפ על איראן: "יש להם קשיים; מאמין שהם ידברו איתנו בקרוב"
רוחאני: אנחנו לא מחפשים צרות, אבל לא נוותר על זכותנו ליצא נפט

ספינת קרב איראנית בדרכה לתימן, מאי 2015. AP
ספינת קרב איראנית בדרכה לחופי תימן, ב-2015/AP

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי תזמון התרגיל נועד להעביר מסר לוושינגטון, לקראת חידוש הסנקציות הצפויות להיכנס לתוקף ב-7 באוגוסט בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין שנחתם בין טהראן לבין המעצמות ב-2015. בשלב הראשון של הסנקציות, יאסור הממשל האמריקני על ממשלת איראן לרכוש או להשיג דולר אמריקני, לצד הסנקציות על הסחר האיראני בזהב ובמתכות יקרות ועל מכירה ישירה או עקיפה, אספקה או העברה לאיראן של גרפיט, מתכות, פחם ותכנות הקשורות לתעשייה. ארצות הברית מנסה גם לעצור את כל ייצוא הנפט מאיראן עד ל-4 בנובמבר, אז ייכנס לתוקפו הסבב השני של הסנקציות.

אתמול הזהיר נתניהו את איראן מפני סגירת מצרים אסטרטגיים בים האדום. בדברים שנשא בטקס סיום קורס חובלים בבסיס חיל הים בחיפה אמר נתניהו: "אם איראן תנסה לחסם את מיצרי באב אל-מנדב, אני משוכנע שהיא תמצא את עצמה מול קואליציה בינלאומית נחושה למנוע ממנה זאת", שזו, לדבריו, תכלול את ישראל על כל זרועותיה.

עוד באותו נושא

נתניהו: ישראל תהיה בקואליציה נגד איראן אם היא תחסום את הים האדום

לכתבה המלאה
נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך פגישה עם פקידי משרד החוץ של איראן, 22 ביולי 2018. AP
מסר לארה"ב? רוחאני/AP

נתניהו גם התייחס לתקיפת מכליות נפט סעודיות במיצרי באב א-למנדב בשבוע שעבר על ידי המורדים השיעים בתימן. הוא אמר כי "בתחילת השבוע היינו עדים להתנגשות חריפה מול גרורותיה של איראן שניסו לחבל בשיט הבינלאומי במצרים בפתחו של ים סוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully