וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על איראן: "יש להם קשיים; מאמין שהם ידברו איתנו בקרוב"

1.8.2018 / 8:05

חרף התגובה הצוננת בטהראן על הצהרתו של נשיא ארה"ב כי יסכים להיפגש עם רוחאני, שב טראמפ על רצונו במגעים: "מקווה שזה יסתדר". לצד דבריו, שב ותקף את הסכם הגרעין שאותו כינה "נוראי וחד-צדדי"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

יממה אחרי הצהרתו במסיבת עיתונאים כי יסכים לפגוש את נשיא איראן חסן רוחאני ללא תנאים מוקדמים, ושעות ספורות אחרי התגובה הצוננת מצד טהראן, שב הלילה (רביעי) נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והתייחס לאפשרות של חידוש המגעים בין המדינות.

במהלך כינוס פוליטי לקראת בחירות אמצע הקדנציה שנערך בטמפה, פלורידה, אמר טראמפ כי הוא "מקווה שזה יסתדר עם איראן. יש להם המון קשיים כרגע". עוד הוסיף: "אני מקווה שזה יסתדר, ויש לי הרגשה שהם ידברו איתנו בקרוב. ואולי לא, וזה גם בסדר". לצד זאת, שב ותקף טראמפ את הסכם הגרעין שחתמו המעצמות עם איראן בשנת 2015 ואמר כי הוא "נוראי וחד צדדי".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באירוע מקדים לבחירות אמצע הקדנציה בטמפה, פלורידה, 1 באוגוסט 2018. רויטרס
טראמפ, הלילה/רויטרס

אמש הבהירה וושינגטון לישראל כי למרות דבריו של טראמפ אין כל שינוי במדיניות האמריקנית כלפי טהראן. גורם מדיני בירושלים מסר אתמול כי "ישראל נמצאת בקשר רציף עם הממשל האמריקני". לדבריו, "גורמים אמריקנים בכירים מסרו לישראל שאין שינוי במדיניות התקיפה נגד איראן".

אתמול הבהיר שר החוץ האמריקני מייק פומפאו כי איראן תידרש לעמוד בשורת תנאים בטרם תתאפשר פסגה משותפת עם ממשל טראמפ. למרות זאת, מחלקת המדינה פרסמה הודעה שלפיה פומפאו תומך במאמצי הנשיא.

עוד באותו נושא

ארה"ב הבהירה לישראל: אין שינוי במדיניות התקיפה נגד איראן

לכתבה המלאה

זריף: "ארה"ב יכולה להאשים רק את עצמה בפרישה מהסכם הגרעין"

אתמול כתב שר החוץ האיראני מחמוד ג'וואד זריף בחשבון הטוויטר שלו כי "ארצות הברית יכולה להאשים רק את עצמה בפרישה מהסכם הגרעין ובעזיבת שולחן המשא ומתן". לדבריו, השיחות שהקדימו את החתימה על ההסכם נמשכו שנתיים והניבו מסמך משותף שהוכיח את עצמו. "איומים, סנקציות ותעלולי יח"צנות לא יעבדו", כתב זריף, כשהוא פונה לאמריקנים. "נסו לפעול בכבוד: כלפי איראן וכלפי הקהילה הבינלאומית".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף במסר לקראת ההכרעה על הישארות ארה"ב בהסכם הגרעין, 3 במאי 2018. צילום מסך
קרא לטראמפ להימנע מ"תעלולי יח"צנות". זריף/צילום מסך

ראש משמרות המהפכה עלי ג'עפרי תקף אתמול אישית את הנשיא האמריקני וכינה את טראמפ "חובבן". לדבריו, אף נשיא איראני לא יסכים להיפגש עמו. "איראן היא לא קוריאה הצפונית", הוסיף, ג'עפרי.

בשבוע הבא צפויות להתחדש הסנקציות האמריקניות נגד איראן שהושהו במסגרת הסכם הגרעין. וושינגטון קראה למדינות אחרות להפסיק את ייבוא הנפט מאיראן עד לחודש נובמבר הקרוב. בשבועות האחרונים חל פיחות מתמשך בשער המטבע האיראני, הריאל, בצל חידוש הסנקציות נגד טהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully