וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הבהירה לישראל: אין שינוי במדיניות התקיפה נגד איראן

31.7.2018 / 20:20

לאחר שטראמפ אמר כי הוא מוכן להיפגש עם ההנהגה האיראנית, הועברו מסרים מרגיעים מוושינגטון בנושא. לדברי גורם מדיני: "ישראל בקשר רציף עם הממשל, אין שינוי בקו התקיף". מפקד משמרות המהפכה: טראמפ נאיבי, אנחנו לא צפון קוריאה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הבהירה היום (שלישי) לישראל כי למרות הצהרת הנשיא דונלד טראמפ מאתמול על מוכנותו להיפגש עם ההנהגה האיראנית אין כל שינוי במדיניות כלפי איראן. ההצהרה תפסה את ירושלים בהפתעה, ובמהלך היום הועברו מסרים מרגיעים מוושינגטון בנושא. לדברי גורם מדיני, "ישראל בקשר רציף עם הממשל האמריקני. גורמים אמריקנים בכירים מסרו לישראל שאין שינוי במדיניות התקיפה נגד איראן".

טראמפ אמר אתמול כי הוא ייפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני ומנהיגיה "בכל זמן שירצו, ללא תנאים מוקדמים", אך בטהראן אמרו כי עליו לשוב קודם להסכם הגרעין ולהפסיק את "העוינות" כלפיה בטרם יוכל להיות משא ומתן כלשהו.

מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, היה תקיף עוד יותר ואמר כי טראמפ הוא "חובבן" וכי שום נשיא איראן לא ייפגש עם נשיא ארצות הברית. "איראן היא לא קוריאה הצפונית", אמר ג'עפרי, שדבריו צוטטו על ידי סוכנות הידיעות פארס.

נשיא ארה"ב: מוכן להיפגש עם איראן מתי שירצו - ללא תנאים מקדימים. רויטרס
טראמפ/רויטרס

בוושינגטון, אמר אתמול שר החוץ מייק פומפאו כי איראן תידרש לעמוד בכמה תנאים בכדי שפסגה כזו תהיה אפשרית, בניגוד לדברי הנשיא. עם זאת, מחלקת המדינה הוציאה היום הודעה ולפיה פומפאו תומך במאמציו.

לפני שבוע נרשמו בין שני המנהיגים חילופי איומים כשרוחאני הזהיר את טראמפ: "אל תשחק בזנב האריה, זה רק יגרום לך להתחרט", והוסיף כי על ארצות הברית לדעת "ששלום עם איראן הוא השלום הטוב ביותר וכי מלחמה עם איראן תהיה אם כל המלחמות". בתגובה התריע טראמפ כי על רוחאני "לא לאיים לעולם על ארצות הברית" אחרת יסבול "תוצאות שכמותן מעטים בהיסטוריה חוו עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully