וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: אנחנו לא מחפשים צרות, אבל לא נוותר על זכותנו ליצא נפט

31.7.2018 / 12:37

נשיא איראן אמר כי "הכדור במגרש של אירופה" ביחס להסכם הגרעין והדגיש כי טהראן לא מחפשת עימותים, אך לא תיכנע בקלות. "הפרישה מהסכם הגרעין הייתה לא חוקית", אמר ברקע נכונותו של טראמפ לפסגה. ערך המטבע ממשיך לרדת בצל החשש מהסנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בכירים באיראן דחו היום (שלישי) את הקריאות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקיים פסגה ללא תתנאים מוקדים, בזמן שהנשיא חסן רוחאני אמר כי טהראן לא מחפשת צרות, אך לא תוותר על זכויותיה ליצא נפט. אתמול הביע טראמפ נכונות למפגש עם הנהגת איראן אחרי חודשים של איומים ומתיחות סביב פרישת וושינגטון מהסכם הגרעין.

לדברי רוחאני, שדבריו צוטטו באתרו הרשמי, הפרישה של ארצות הברית הייתה לא חוקית. "הכדור במגרש של אירופה", אמר ביחס למהלכיהן של יתר המעצמות החתומות על ההסכם לשמור עליו ולמנוע את קריסתו הסופית.

"הרפובליקה האסלאמית מעולם לא חיפשה לעורר מתיחות באזור ולא רוצה שום צרות בנתיבי השיט העולמיים, אבל היא לא תוותר בקלות על זכויותיה ליצא נפט", אמר רוחאני. לאחרונה הזהירו בטהראן כי במקרה של חרם אמריקני על הנפט שלה, היא תפעל לסגירת מצרי הורמוז, אחד מנתיבי השיט המרכזיים ביותר בעולם.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: "אפגש עם רוחאני בכל זמן שירצה - ללא תנאים מוקדמים"

מפוצלת - נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ונשיא איראן חסן רוחאני. רויטרס
בדרך לפסגה? טראמפ ורוחאני/רויטרס

למרות דבריו הפייסניים של טראמפ, הן בוושינגטון והן בטהראן הנמיכו את הציפיות מפני האפשרות לפסגה שכזו.

"אם טראמפ לא היה פורש מהסכם הגרעין ולא מטיל סנקציות על איראן, לא הייתה שום בעיה במשא ומתן עם אמריקה", אמר סגן יו"ר הפרלמנט, עלי מוטהרי. "אך משא ומתן עם האמריקנים יהיה עכשיו השפלה".

בינתיים, ערך הריאל מול הדולר ממשיך לרדת והיום נסחר ב-119 אלף עבור דולר אחד. בכך איבד המטבע שני שלישים מערכו מתחילת השנה, ו-20% ביומיים האחרונים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הדגל הלאומי של איראן מתנופף במהלך ביקורו של הנשיא חסן רוחאני בווינה, אוסטריה, 4 ביולי 2018.. רויטרס
הכלכלה במשבר עמוק. דגל איראן בשגרירות באוסטריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully