וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אפגש עם רוחאני בכל זמן שירצה - ללא תנאים מוקדמים"

30.7.2018 / 23:47

נשיא ארה"ב הצהיר כי הוא מוכן לפגוש את מנהיגי איראן, כולל עם הנשיא חסן רוחאני, אך הוא אינו בטוח שהם מעוניינים בכך. שר החוץ האמריקני: "אם האיראנים יציגו מחויבות לשינויים משמעותיים - הנשיא יהיה מוכן לשבת ולדבר איתם". יועצו של רוחאני: "מי שרוצה בדיאלוג צריך ל

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שני) כי הוא ייפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני ומנהיגיה "בכל זמן שירצו, ללא תנאים מוקדמים". בדברים שנשא במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה אמר טראמפ "אפגש עם כל אחד", כולל רוחאני, אך לדבריו לא בטוח שהם מוכנים לכך בעצמם. "זה יהיה טוב עבור העולם".

למרות הטון המפויס, הן בוושינגטון והן בטהראן דחו את קריאתו לפגישה ללא תנאים מוקמדים. שר החוץ מייק פומפאו הביע תמיכה בדבריו של הנשיא, אך אמר כי ישנם כמה תנאים מוקדים לכל פגישה כזאת.

"אמרנו זאת בעבר. הנשיא רוצה להיפגש איתם כדי לפתור בעיות", אמר בריאיון לרשת CNBS. אם האיראנים יציגו מחויבות לעשיית שינויים משמעותיים ביחס שלה לאנשיה, תצמצמם את פעילותה המזיקה ותסכים להצטרף להסכם גרעין שבאמת ימנע פיתוח נשק גרעיני, אז הנשיא יוכל להתכונן לשבת ולדבר איתם".

יועצו של נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי "מי שמעוניין בדיאלוג צריך לכבד את העם האיראני, להפסיק להשתמש בשפה עוינת ולחזור להסכם הגרעין".

עוד בוואלה! NEWS:
שר ההגנה האמריקני: לא פועלים להפלת המשטר באיראן
בין המצרים: האיום האיראני על נתיבי הנפט העולמיים עולה מדרגה
סולימאני לטראמפ: תאיים עליי ולא על רוחאני - אנחנו מחכים לך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ה-17 ביוני 2017. רויטרס
"אפגש עם רוחאני ללא תנאים מוקדמים". טראמפ/רויטרס

לפני שבוע נרשמו בין שני המנהיגים חילופי איומים כשרוחאני הזהיר את טראמפ: "אל תשחק בזנב האריה, זה רק יגרום לך להתחרט", והוסיף כי על ארצות הברית לדעת "ששלום עם איראן הוא השלום הטוב ביותר וכי מלחמה עם איראן תהיה אם כל המלחמות". בתגובה התריע טראמפ כי על רוחאני "לא לאיים לעולם על ארצות הברית" אחרת יסבול "תוצאות שכמותן מעטים בהיסטוריה חוו עד כה".

עם זאת, טראמפ השמיע למחרת נימה מפויסת יותר ואמר: "אנחנו מוכנים להגיע להסכם אמיתי עם איראן". מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, אמר כי כחייל זו חובתו להשיב לאיומי טראמפ: "אם הוא רוצה להשתמש בשפתך האיומים - הוא צריך לדבר איתי, לא עם הנשיא".

עוד באותו נושא

צניחה חופשית: שער המטבע של איראן ממשיך לקרוס ברקע הסנקציות

לכתבה המלאה
נשיא איראן חסן רוחאני, 22 ביולי 2018. רדיט אי-פי, מערכת וואלה! NEWS
רוחאני/מערכת וואלה! NEWS, רדיט אי-פי

בחודש מאי פרשה וושינגטון מהסכם הגרעין שנחתם ב-2015 ובמסגרתו הוסרו העיצומים שהוטלו על טהראן. ב-7 באוגוסט הממשל האמריקני יאסור על ממשלת איראן לרכוש או להשיג דולר אמריקני, לצד הסנקציות על הסחר האריאני בזהב ובמתכות יקרות ועל מכירה ישירה או עקיפה, אספקה או העברה לאיראן של גרפיט, מתכות, פחם ותכנות הקשורות לתעשייה. ארצות הברית מנסה גם לעצור את כל ייצוא הנפט מאיראן עד ל-4 בנובמבר, אז ייכנס לתוקפו הסבב השני של הסנקציות.

לקראת חידוש הסנקציות רשם אתמול המטבע האיראני שפל נוסף וצנח מתחת לרף מאה אלף ריאל לדולר אחד. שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אמר כי ארצות הברית אינה מעוניינת למוטט את המשטר באיראן, וכי מטרתה של וושינגטון הייתה ונותרה לרסן את התנהגותו המאיימת של השלטון במדינה.

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully