וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין המצרים: האיום האיראני על נתיבי הנפט העולמיים עולה מדרגה

27.7.2018 / 12:56

מתקפה של המורדים הפרו-איראנים בתימן על כלי שיט סעודיים הובילו את הממלכה לעצור את משלוחיה דרך מצרי באב אל-מנדב, המובילים לאירופה. לצד איומי טהראן לחסום את מצרי הורמוז במקרה של חרם נפט אמריקני, הסכנה לפריצת עימות סביב הזהב השחור מתגברת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ערב הסעודית עצרה את משלוחי הנפט דרך מצרי באב אל-מנדב, אחרי שהמורדים בתימן תקפו שתי ספינות שעברו באחד מנתיבי השיט החשובים ביותר בעולם. בריאד מעריכים כי ייתכן שהמתקפה של החות'ים, הנתמכים על ידי טהראן, קשורה לאיומים של בכירי הרפובליקה האסלאמית לחסום את מצרי הורמוז במקרה של חרם נפט אמריקני.

המצרים הם פתח חיוני לנתיב הנפט מהמזרח התיכון לאירופה, אך רוחבם הצר - 29 ק"מ בלבד - הופך את כלי השיט שעוברים בו לטרף קל עבור החות'ים החמושים במגוון רחב של טילים, בהם גם טילי חוף-ים, וכלי טיס בלתי-מאוישים.

אחרי תחילת המתקפה של הקואליציה הסעודית ברצועת החוף המערבית של תימן, הכריזו המורדים כי הם שמו על הכוונת נמלים סעודיים ומטרות אחרות בים האדום. כלי תקשורת המזוהים עמם דיווחו השבוע על תקיפת מתקן נפט בריאד על ידי מל"ט ועל שיגור טיל לעבר נמל התעופה באבו דאבי, וגם אם קשה לאמת את הצהרותיהם, אלו שלעצמן מהוות הסלמה במלחמה הנשכחת.

לקריאה נוספת בנושא
איומים לפני מצור ימי: ארה"ב מאותתת לאיראן שהיא מוכנה לעימות

ספינת קרב איראנית בדרכה לתימן, מאי 2015. AP
התחממות ימית. ספינה איראנית בדרכה לחופי תימן, 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully