וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולימאני לטראמפ: תאיים עליי ולא על רוחאני - אנחנו מחכים לך

26.7.2018 / 11:41

הגנרל האיראני התגרה בנשיא ארה"ב בעקבות איומיו על טהראן ואמר כי "אנחנו אומה של שהידים". לדבריו, הים האדום אינו בטוח עוד בשל הנוכחות האמריקנית באזור

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני אמר הבוקר (חמישי) כי כחייל זו חובתו להגיב לאיומי טראמפ כלפי איראן. סולימאני אמר גם כי על הנשיא האמריקאי לאיים עליו, ולא על הנשיא האיראני רוחאני. "אנחנו אומה של שהידים, אנחנו מחכים לו", התגרה הגנרל הבכיר בטראמפ במהלך נאום שנשא בעיר המדאן.

"כחייל, זו חובתי להשיב לאיומיו של טראמפ", אמר סולימאני, שצוטט על ידי רשת אל-עילם האיראנית שבשפה הערבית. "אם הוא רוצה להשתמש בשפת האיומים, הוא צריך לדבר איתי, לא עם הנשיא". סולימאני, שמפקד על הכוח האחראי על הפעילות של משמרות המהפכה מחוץ לשטחה של איראן, אמר עוד כי הים האדום אינו בטוח עוד בשל הנוכחות הצבאית האמריקנית.

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה מזהירה: איראן הרחיבה את יכולות הסייבר שלה
בכיר איראני: "דברי טראמפ - חלק ממלחמה פסיכולוגית"

מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בנאום בעיר המדאן, איראן, 26 ביולי 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שולח מסרים לטראמפ. סולימאני, היום/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

אתמול אמר רוחאני כי "אין צורך להגיב לאיומים הריקים" של ארצות הברית כלפי טהראן, אחרי שזה אמר ביום ראשון בלילה כי טהראן תסבול מהשלכות חמורות אם תאיים על וושינגטון. בדיון של חברי ממשלתו, אמר רוחאני כי "הערות חסרות בסיס ואיומים ריקים" מגיעים מכיוונים של "כמה מנהיגים אמריקנים".

ביום שלישי השמיע טראמפ נימה מפויסת יותר ואמר: "אנחנו מוכנים להגיע להסכם אמתי עם איראן". טראמפ פרש מהסכם הגרעין בחודש מאי, שאותו כינה "הגרוע ביותר אי-פעם", והורה על חידוש הסנקציות במטרה ללחוץ על המשטר לפתוח במשא ומתן על הסכם חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully