וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מזהירה: איראן הרחיבה את יכולות הסייבר שלה

24.7.2018 / 14:11

בדוח השנתי של סוכנות הביון נכתב כי מקורן של מתקפות סייבר ככל הנראה באיראן גדלו מאז 2014 וכמה מהן כוונו נגד מטרות גרמניות ב-2017. בארה"ב הזהירו כי איראן הכינה תשתית למתקפת סייבר גדולה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

איראן הרחיבה את יכולות הסייבר שלה והיא מהווה סכנה לחברות ולמכוני מחקר גרמניים - כך הזהירה היום (שלישי) סוכנות הביון BfV בדוח השנתי שלה. לפי הדוח, שנחשף על ידי שר הפנים הורסט זיהופר והסוכנות, מתקפות סייבר שמקורן ככל הנראה באיראן גדלו מאז 2014 וכמה מהן כוונו נגד מטרות גרמניות ב-2017.

הדוח פורסם ברקע אזהרות שהשמיעו בשבוע שעבר גורמים אמריקניים, ולפיהם האקרים איראנים הכינו תשתית למתקפות סייבר נרחבות נגד מתקנים אמריקניים ואירופיים וחברות פרטיות. לפי דיווח ברשת NBC, שהתבסס על מספר רב של גורמים, ארצות הברית הזהירה את בעלות בריתה מפני האפשרות הזו, חיזקה את מערכי ההגנה שלה ומתכננת מתקפות נגד. למרות זאת, הדגישו הגורמים, אין אינדיקציות לכך שמתקפות סייבר אלו עומדות לצאת לפועל בקרוב.

המתיחות בין איראן למערב, במיוחד עם ארצות הברית, גברה מאז החליט הנשיא דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין בחודש מאי. בימים האחרונים החליפו וושינגטון וטהראן איומים הדדים, כשנשיא ארצות הברית הזהיר כי הם "יסבלו כפי שאף אחד לא סבל מעולם" אם יאיימו על ארצות הברית.

נשיא איראן חסן רוחאני בפסגה כלכלית בסין, יוני 2018. AP
רוחאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully