וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על רוחאני גובר: הפרלמנט זימן אותו להסביר את המשבר הכלכלי

1.8.2018 / 12:21

נשיא איראן יידרש להופיע בפני המחוקקים בתוך חודש, ולענות על שאלות סביב צניחת ערך הריאל, האבטלה וההאטה בצמיחה. הוא יישאל מדוע למרות הסכם הגרעין לבנקים אין עדיין גישה למוסדות פיננסיים בינלאומיים

צילום:רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

מחוקקים איראניים הקציבו לנשיא חסן רוחאני חודש כדי להופיע בפני הפרלמנט ולענות על הטיפול של ממשלתו במשבר הכלכלי - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת המדינה. זו הפעם הראשונה שבה הפרלמנט מזמן את רוחאני, הנתון ללחץ מצד יריביו השמרנים לשנות את הרכב הממשלה בשל ההתדרדרות ביחסים עם ארצות הברית והקשיים הכלכליים.

לפי סוכנות הידיעות איסנ"א, המחוקקים ישאלו את רוחאני על שורת נושאים כלכליים, בהם הצניחה בערך הריאל, שהפסיד יותר ממחצית מערכו מאז אפריל, האטה בצמיחה הכלכלית ועליה באבטלה. לפי הדיווח, המחוקקים רוצים שרוחאני יסביר גם מדוע לאחר יותר משנתיים מאז נחתם הסכם הגרעין, לבנקים האיראנים יש רק גישה מוגבלת לשירותים הפיננסיים הגלובליים.

בצעדים ראשונים המצביעים על שינויים בממשלה, בשבוע שעבר מינה רוחאני נגיד חדש לבנק המרכזי וקיבל את התפטרותו של דובר הממשלה. 193 מחוקקים בירכו אותו על כך במכתב ששלחו לו היום. הם אמרו כי השינויים הללו הם "נקודת התחלה טובה" ודרשו "זעזוע מירבי" בממשלה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ על איראן: "יש להם קשיים; מאמין שהם ידברו איתנו בקרוב"

נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך פגישה עם פקידי משרד החוץ של איראן, 22 ביולי 2018. AP
לחץ מצד השמרנים. רוחאני/AP

זימונו של רוחאני מגיע ברקע אי-שביעות בקרב הציבור הרחב. מאז תחילת השנה פרצו באיראן כמה מחאות בשל המחירים הגבוהים, המחסור במים, הפסקות חשמל ושחיתות שלטונית. אתמול התאספו מאות אנשים התאספו בערים ברחבי המדינה, כולל באיספהאן, שיראז ואחווז, במחאה על האינפלציה הגבוהה שנגרמה בין השאר על ידי הריאל החלש.

רוחאני המתון, שהפחית את המתיחות עם המערב אחרי הסכם בגרעין ב-2015, עומד בפני לחץ גובר מאז פרישתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ מההסכם במאי וחידוש הסנקציות, כולל על מגזר הנפט החיוני לכלכלת איראן.

טראמפ אמר ביום שני כי הוא מוכן להיפגש עם רוחאני ללא תנאים מוקדמים כדי לדון בשיפור היחסים, אך בכירים איראנים דחו את ההצעה כחסרת ערך ו"אשליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully