וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים פרצו למעבר כרם שלום, קרי וזריף נפגשו: כותרות השבת

משלחות מודיעין מאירופה ביקרו בישראל ותודרכו על המסמכים האיראניים; ערימות חציר הוצתו בשדות קיבוץ אפיקים; ישראל הסירה את מועמדותה מהמרוץ על מושב במועצת הביטחון של האו"ם; הר געש התפרץ בהוואי

צילום: טוויטר אל ג'זירה

בעקבות חשיפת ארכיון הגרעין: משלחות מודיעין מאירופה ביקרו בישראל

בהמשך לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני, משלחות מטעם שירותי המודיעין והביון של בריטניה, גרמניה וצרפת ביקרו בארץ ביומיים האחרונים וקיימו פגישות עם מקביליהם הישראליים - כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, בהמשך לשיחות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנהיגי המדינות האירופיות בימים האחרונים - תרזה מיי, אנגלה מרקל ועמנואל מקרון - שבהן הוא עדכן אותם על החשיפה הישראלית והזמין את אנשי המקצוע לישראל על מנת לעיין בחומרים.

בפגישות הוצגו עיקרי המסמכים שנחשפו בשבוע שעבר אחרי שנתפסו באיראן והובאו לישראל, המעידים על מאמציה של טהראן להשגת נשק גרעיני. לדברי גורם מדיני, המשלחות הביעו "התפעלות והערכה רבה" למבצע והגדירו את החומר שאליו נחשפו כ"משמעותי ביותר".

"קרי וזריף נפגשו לפני שבועיים בניו יורק ודנו בהסכם הגרעין"

שר החוץ לשעבר של ארצות הברית ג'ון קרי נפגש בחודשיים האחרונים פעמיים עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף ודן עמו בדרכים לשמר את הסכם הגרעין שנחתם לפני כשלוש שנים עם הרפובליקה האסלאמית - כך דווח הלילה (שבת) בעיתון "בוסטון גלוב". על פי הדיווח, השניים - שהיו בין החותמים על ההסכם ביולי 2015 - נפגשו לפני כשבועיים במטה האו"ם בניו יורק. עוד דווח כי קרי נפגש גם עם שיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר - שחתם על ההסכם מטעם ארצו בשנת 2015, כשכיהן כשר החוץ - וכן עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ועם נשיא צרפת המכהן עמנואל מקרון. קרי סירב להתראיין לכתבה בעיתון ולהגיב לדיווח.

פלסטינים פרצו למתחם העזתי במעבר כרם שלום

עשרות מפגינים הצליחו לחדור אמש לחלקו הפלסטיני של מתחם מעבר כרם שלום, המשמש להכנסת סחורות לרצועה. המפגינים השחיתו תשתיות והציתו כמה מוקדם בשטח הפלסטיני. בנוסף, המפגינים פגעו בצינורות הגז ובדלק המועברים מישראל לרצועת עזה ומיועדים לשימוש תושבי רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "זהו מעשה ציני הפוגע ברווחת תושבי עזה ובמאמץ ההומניטרי שמבוצע מישראל וממדינות רבות נוספות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחוץ למרוץ: ישראל הסירה מועמדותה על מושב במועצת הביטחון

ישראל החליטה להסיר את מועמדותה מהמרוץ על מושב במועצת הביטחון של האו"ם בשנים 2020-2019 - כך אישר אמש גורם מדיני לוואלה! NEWS. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי ההחלטה התקבלה לאור סיכוייה הנמוכים של ישראל לזכות במרוץ.

מהמשלחת הישראלית באו"ם נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם "בעלות בריתה של ישראל ובהן ידידותיה הקרובות". עוד נמסר כי "סוכם שישראל תפעל יחד עם ידידותיה בכדי לאפשר לישראל לממש את זכותה להשתתף בפעילות ובקבלת ההחלטות של גופי האו"ם השונים בשנים הקרובות, כולל במועצת הביטחון ובדגש על עולם הפיתוח".

נזק של מאות אלפי שקלים: ערימות חציר הוצתו בשדות קיבוץ אפיקים

ערימות חציר בשווי מאות אלפי שקלים הוצתו אמש בשטחים החקלאיים של קיבוץ אפיקים, סמוך לקיבוץ מסדה לא הרחק מהגבול עם ירדן מדרום לכנרת. ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום הגיע למקום והפיץ תיעוד וידאו של הדליקה, שבה נראות הערימות בלבד עולות באש, כאשר השדה סביבן חף מלהבות.

חוקרי דליקות של נציבות הכבאות וההצלה הגיעו הבוקר למקום על מנת לבחון את זירת הדליקה, בחשד להצתה.

"אלפים פונו מבתיהם": התפרצות הר הגעש קילוואה בהוואי

אלפי בני אדם פונו מבתיהם בשל התפרצות הר הגעש קילוואה בהוואי שבארצות הברית - כך נמסר אתמול (שישי) מגורמים רשמיים במדינה. קילוואה הוא אחד מחמשת הרי הגעש בהוואי. הוא התפרץ אמש לאחר כמה רעידות אדמה.

בתוך כך, הלילה הורגשו באי כמה רעידות אדמה נוספות, שהחזקה ביניהן הגיעה לעוצמה של 6.9, כך על פי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית.

טראמפ בכנס ה-NRA: "הזכות לשאת נשק לא תיפגע כל עוד אני נשיא"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתתף אמש בכנס השנתי של איגוד הרובאים הלאומי (NRA) בדאלאס שבטקסס, ובו הבטיח שלא להדק את הפיקוח על מכירת נשק. זאת, בניגוד לחלק מהאמירות הסותרות שהשמיע אחרי הירי בבית הספר התיכון "מרג'ורי סטונמן דאגלס" שבפארקלנד, פלורידה, במהלכו נרצחו 17 תלמידים ואנשי סגל לפני כשלושה חודשים.

"זכויותיכם המעוגנות בתיקון השני לחוקה נמצאות תחת מתקפה", אמר טראמפ בפני הקהל המריע. "אבל הן לעולם לא יספגו מתקפה כזאת כל עוד אני הנשיא שלכם". הוא אף התייחס לבחירות אמצע הכהונה לקונגרס שיתקיימו בחודש נובמבר הקרוב. "אנחנו מוכרחים לגרום לרפובליקנים להיבחר. הדבר היחיד שעומד בין העם האמריקני לבין חיסול התיקון השני - הוא יותר שמרנים בקונגרס", הוסיף טראמפ.

חיסול המהנדס הפלסטיני: "נמצא הרכב שעמו ברחו המתנקשים ממלזיה"

המשטרה במלזיה חשפה היום כי המתנקשים במהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש בקואלה לומפור בחודש שעבר נמלטו ברכב מסחרי לאחר שירו באיש חמאס. מפכ"ל המשטרה מוחמד פוזי הארון אמר כי החקירה הובילה את השוטרים לרכב מסחרי, שבו השתמשו שני החשודים בהתנקשות, לפני שנמלטו מהמדינה. לדבריו החוקרים מנסים להתחקות כעת אחר זהות בעל הרכב.

"אחרי שירו בקורבן ונמלטו על אופנועים, החשודים עברו לרכב המסחרי ונמלטו", אמר במסיבת עיתונאים היום. עוד סיפר כי כלי הנשק ששימשו לפי החשד את המתנקשים, הועברו לבדיקת מעבדת המשטרה. "המשטרה זיהתה את כלי הנשק, אבל לא יכולה עדיין למסור מאיזה סוג היו, כי עדיין לא הושלמו הבדיקות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully