וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול המהנדס הפלסטיני: "נמצא הרכב שעמו ברחו המתנקשים ממלזיה"

המשטרה בקואלה לומפור חשפה כי לאחר ששני המתנקשים ירו במוחמד אל-בטש ונמלטו מהזירה על אופנועים, הם עברו לרכב מסחרי שבאמצעותו ברחו מהאזור. כעת מנסים השוטרים להתחקות אחר זהות בעל הרכב

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המשטרה במלזיה חשפה היום (שבת) כי המתנקשים במהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש בקואלה לומפור בחודש שעבר נמלטו ברכב מסחרי לאחר שירו באיש חמאס. מפכ"ל המשטרה מוחמד פוזי הארון אמר כי החקירה הובילה את השוטרים לרכב מסחרי, שבו השתמשו שני החשודים בהתנקשות, לפני שנמלטו מהמדינה. לדבריו החוקרים מנסים להתחקות כעת אחר זהות בעל הרכב.

"אחרי שירו בקורבן ונמלטו על אופנועים, החשודים עברו לרכב המסחרי ונמלטו", אמר במסיבת עיתונאים היום. עוד סיפר כי כלי הנשק ששימשו לפי החשד את המתנקשים, הועברו לבדיקת מעבדת המשטרה. "המשטרה זיהתה את כלי הנשק, אבל לא יכולה עדיין למסור מאיזה סוג היו, כי עדיין לא הושלמו הבדיקות", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
משטרת מלזיה: אלה החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
מלזיה: פורסמה תמונתו של אחד החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
פגישת טראמפ ומקרון על הסכם הגרעין, הערב של מוחמד סלאח בליברפול: המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS

החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני במלזיה. מערכת וואלה! NEWS
החשודים בהתנקשות באל-בטש/מערכת וואלה! NEWS

הוא גם אישר כי שני החשודים השתמשו בדרכונים מזויפים מסרביה ומונטנגרו כדי להיכנס למלזיה, אך ככל הנראה "היו להם גם דרכונים ממדינות אחרות". ימים ספורים אחרי ההתנקשות פרסמה משטרת מלזיה את הקלסתרונים של החשודים בחיסול המהנדס, בזמן שהיה בדרכו למסגד.

גיבוש הקלסתרונים התבצע על סמך מידע שהועבר מעדי ראייה שהתבקשו לסייע למשטרה. בתדרוך לעיתונאים שערך המפכ"ל אחרי ההתנקשות אמר כי "המומחים שלנו בנו את הקלסתרונים על פי עדי ראייה, אבל אנחנו לא יכולים לחשוף פרטים על אלו שדיברו איתנו".

אל-בטש, בן 35, התגורר בשנים האחרונות במלזיה עם אשתו ועם ילדיו. הוא נורה בדרכו למסגד, בסביבות השעה 06:00, על ידי שני אלמונים רעולי פנים, שהמתינו לו כ-20 דקות מחוץ לבניין הדירות שבו התגורר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאדי אל באטש. מערכת וואלה! NEWS
אל-בטש. המתנקשים עדיין לא נמצאו/מערכת וואלה! NEWS

חמאס הודה לאחר ההתנקשות כי אל-בטש היה חבר משמעותי בארגון, והאשים "יד בוגדנית" בחיסול, אם כי לא ציין מפורשות את ישראל, אך גורמים פלסטיניים ייחסו את החיסול למוסד. אל-בטש היה המהנדס השני הקשור לארגון שמחוסל בתוך פחות משנתיים בפעולה המיוחסת למוסד. בדצמבר 2016 נורה למוות מומחה המל"טים מוחמד א-זווארי בתוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully