וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת ארכיון הגרעין: משלחות מודיעין מאירופה ביקרו בישראל

5.5.2018 / 8:30

פרסום ראשון: צוותים מטעם שרותי המודיעין של בריטניה, גרמניה וצרפת קיימו פגישות עם מקביליהם הישראלים, שבהן הוצגו עיקרי החומרים. זאת, בהמשך לרצף שיחות מדיניות שנתניהו קיים השבוע עם מנהיגים בעולם. גורם מדיני: "המשלחות הגדירו את החומר כמשמעותי ביותר"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

בהמשך לחשיפת ארכיון הגרעין האיראני, משלחות מטעם שירותי המודיעין והביון של בריטניה, גרמניה וצרפת ביקרו בארץ ביומיים האחרונים וקיימו פגישות עם מקביליהם הישראליים - כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, בהמשך לשיחות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנהיגי המדינות האירופיות בימים האחרונים - תרזה מיי, אנגלה מרקל ועמנואל מקרון - שבהן הוא עדכן אותם על החשיפה הישראלית והזמין את אנשי המקצוע לישראל על מנת לעיין בחומרים.

בפגישות הוצגו עיקרי המסמכים שנחשפו בשבוע שעבר אחרי שנתפסו באיראן והובאו לישראל, המעידים על מאמציה של טהראן להשגת נשק גרעיני. לדברי גורם מדיני, המשלחות הביעו "התפעלות והערכה רבה" למבצע והגדירו את החומר שאליו נחשפו כ"משמעותי ביותר".

עוד בוואלה! NEWS:
לפיד מתח ביקורת על נתניהו: "חשיפת מסמכי איראן - טעות מזיקה"
הלוויין חשף: פעילות חריגה באתר העשרת האורניום באיראן
מבצע גבנ"צ: האם הפשיטה על ארכיון הגרעין האיראני באמת הייתה מושלמת?

קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת מקרון במסיבת עיתונאים בבריסל, 23 במרץ 2018. רויטרס
שוחחו עם נתניהו. נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל/רויטרס
ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי נושאת דברים לאחר התקיפה המשולבת בסוריה, 14 באפריל 2018. רויטרס
עודכנה במידע. ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי/רויטרס

בנאומו, שהתקיים ביום שני השבוע בבסיס הקריה שבתל אביב, חשף נתניהו ארונות קלסרים שלדבריו מכילים מאה אלף מסמכים שהושגו במבצע חשאי. הוא הציג במהלך נאומו מצגות המפרטות את רכיביו של פרויקט "עמאד" האיראני, שלטענתו חושפות כי טהראן "שיקרה במצח נחושה כשאמרה שאין לה תכנית נשק גרעינית".

מאז חשיפתם, נתניהו קיים רצף של שיחות מדיניות עם מנהיגי העולם בנושא המסמכים מארכיון הגרעין האיראני והבהיר את המשמעויות שלו מבחינתה של ישראל, על רקע איומי ארצות הברית לפרוש מהסכם הגרעין. בשבוע האחרון הוא שוחח עם כל מנהיגי המדינות החתומות על הסכם הגרעין, פרט לסין שאיתה הוא אמור לשוחח בימים הקרובים. בנוסף למנהיגי בריטניה, גרמניה וצרפת, הוא דן בנושא גם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אתמול הוא שוחח גם עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, וכן עם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול.

עוד באותו נושא

המנוף הגרעיני: ישראל לוחצת לתיקון ההסכם - אך גם לבודד את איראן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצהרה מיוחדת על התפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן, קרייה, ת"א 30 באפריל 2018. ראובן קסטרו
נתניהו במהלך חשיפת המסמכים האיראניים, השבוע/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצהרה מיוחדת על התפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן, קרייה, ת"א 30 באפריל 2018. ראובן קסטרו
הנושא האיראני עמד במרכז פגישתו עם ראש ממשלת יפן. נתניהו/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, הארכיון האיראני היה נושא מרכזי גם בפגישתו של נתניהו עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה שהתקיימה השבוע. בהמשך ישראל מתכוונת להעביר את החומרים לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), האמונה על הפיקוח על תכנית הגרעין, ולדרוש החמרה משמעותית של הפיקוח מטעמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully