וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתח ביקורת על נתניהו: "חשיפת מסמכי איראן - טעות מזיקה"

2.5.2018 / 17:27

יו"ר יש עתיד יצא נגד ראש הממשלה במליאה ואמר כי בעצמו התנגד להסכם הגרעין, אך כי מהלכיו של נתניהו פוגעים במטרת ביטול ההסכם. "זו טעות שנוגעת לשיקול הדעת שלו - וזו לא הראשונה בזמן האחרון". הליכוד: לפיד מצייץ ומקשקש מטעמים פוליטיים, עדיף שלא יפריע

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתח היום (רביעי) ביקורת במליאת הכנסת על חשיפת מסמכי הגרעין של איראן בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע. "אני הייתי נגד הסכם הגרעין. הוא הסכם רע. שיתפתי פעולה מהאופוזיציה נגד ההסכם עם הממשלה. אבל המצגת של נתניהו הייתה טעות שגרמה נזק למטרה הזאת", אמר.

"אני לא משונאי נתניהו, אני ישבתי בממשלתו, אבל אני אומר כבר הרבה זמן שקרה לו משהו, הוא עושה טעויות שהוא לא עשה בעבר", הוסיף לפיד. "הוא טעה טעות מקצועית שנוגעת לשיקול הדעת שלו בנושא של ביטחון לאומי מהמעלה הראשונה. מה שמדאיג עוד יותר שזו לא הטעות הראשונה או היחידה בזמן האחרון".

עוד אמר לפיד כי "נתניהו היום עושה טעויות שהוא לא עשה בעבר. ראש הממשלה וראש המוסד היו צריכים לצאת לסיבוב בבית הלבן, בבונדסטאג ובקהילה הבינלאומית ולהציג להם את החומרים בפורומים סגורים, ומחויבות כזאת של ראש ממשלת ישראל היא אפקט הרבה יותר דרמטי".

עוד בנושא
נתניהו חשף מסמכים חשאיים של איראן: ממשיכה לשאוף לנשק גרעיני
המוסד פרץ את כספות הארכיון האיראני: "הדלת נפתחת - והתחושה אלוהית"
צרפת הגיבה לנתניהו: המידע ידוע משנת 2002, יכול לשמש בסיס לפיקוח

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"נתניהו עושה טעויות שלא עשה בעבר". לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בליכוד אמרו בתגובה לדבריו של לפיד כי "אפילו בנושא בעל משמעות לביטחונה של ישראל, יאיר לפיד מעדיף לצייץ ולקשקש מטעמים פוליטיים. בניגוד לדבריו ההזויים, ההחלטה לפרסם את הארכיון הגרעיני של איראן התקבלה במשותף על ידי כל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים. כשהניסיון הצבאי שלך מסתכם בשירות בעיתון 'במחנה', זה מה שיוצא. מוטב שמי שלא עוזר, לפחות לא יפריע".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג דווקא גיבה אתמול את נתניהו במליאה. "האחריות המוטלת על כתפו של ראש הממשלה, אין שני לה. לטוב ולרע", אמר הרצוג. "על משקל דבריו של מנחם בגין ראש האופוזיציה בזמן מבצע אנטבה - 'גם אם נתווכח על הכול, כשמגיע הקרדיט הוא מגיע'. המבצע המרשים שפורסם אתמול אושר בסופו של דבר על ידי אדם אחד - ראש הממשלה. אני מברך את בנימין נתניהו על החלטה אמיצה ונחושה זו לאישור המבצע של המוסד ועל הצלחת המבצע".

עם זאת, הרצוג גם מתח ביקורת על "שעות של חרדה מיותרות", כלשונו, מאז השעה שבה התכנס הקבינט המדיני ביטחוני למסיבת העיתונאים שקיים נתניהו בשעת ערב. "באותה מידה - מי שעומד בראש המערכת חשוף גם לביקורת וכשצריך יש לבטא אותה", אמר. "שעות החרדה הארוכות שעם ישראל חווה אתמול בין זימונו הפומבי של הקבינט המדיני-ביטחוני, לשידור החי של ראש הממשלה בשמונה בערב היו שעות של חרדה מיותרות לעם ישראל. אזרחיות ואזרחים שאלו עצמם אם פורצת מלחמה הלילה ואם לאגור מזון ומים. לדעתי אפשר היה לנהל זאת אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
"שעות של חרדה מיותרת". הרצוג/ניב אהרונסון

נתניהו נאם ביום שני בבסיס הקריה בתל אביב ובמהלך דברו חשף ארונות קלסרים שבהם לדבריו מאה אלף מסמכים שהושגו במבצע חשאי - ובהם מידע על אודות תכנית הגרעין האיראנית. הוא הציג במהלך נאומו מצגות המפרטות את רכיביו של פרויקט "עמאד" האיראני, שלדבריו חושפות כי טהראן "שיקרה במצח נחושה כשאמרה שאין לה תכנית נשק גרעינית". לדבריו, בכוונת ישראל לחלוק את המידע עם מדינות באירופה וכן עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully