וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ למרוץ: ישראל הסירה מועמדותה על מושב במועצת הביטחון

4.5.2018 / 21:12

ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמעולם לא היתה חברה במועצת הביטחון, הגוף החשוב ביותר באו"ם, והיחיד שיש לו סמכות לאשר סנקציות ושימוש בכוח צבאי. היא צריכה רוב של שני שליש מקרב החברות בעצרת הכללית, משימה כמעט בלתי אפשרית בשל הרוב האוטומטי נגדה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: מועצת הביטחון של האו"ם הכריעה - ירושלים לא תוכר כבירת ישראל, 2017)

ישראל החליטה להסיר את מועמדותה מהמרוץ על מושב במועצת הביטחון של האו"ם בשנים 2020-2019 - כך אישר הערב גורם מדיני לוואלה! NEWS. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח הערב (שישי) כי ההחלטה התקבלה לאור סיכוייה הנמוכים של ישראל לזכות במרוץ.

מהמשלחת הישראלית באו"ם נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם "בעלות בריתה של ישראל ובהן ידידותיה הקרובות". עוד נמסר כי "סוכם שישראל תפעל יחד עם ידידותיה בכדי לאפשר לישראל לממש את זכותה להשתתף בפעילות ובקבלת ההחלטות של גופי האו"ם השונים בשנים הקרובות, כולל במועצת הביטחון ובדגש על עולם הפיתוח".

עוד בוואלה! NEWS:
פלסטינים פרצו למתחם העזתי במעבר כרם שלום, רחפני צה"ל הופלו ברצועה
טראמפ: יש מקום ותאריך לפסגה עם קים, נכריז על כך בקרוב
כך ממליצה הוועדה להסדרת מאחזים להלבין אלפי יחידות דיור

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בהפגנות באיראן, 5 בינואר 2018. אי-פי, AP
ישראל הסירה את המועמדות. מועצת הביטחון של האו"ם/AP, אי-פי

האסיפה הכללית של האו"ם צפויה להתכנס בחודש הבא, ולבחור חמש חברות חדשות למועצת הביטחון, לכהונה של שנתיים שתחל בינואר 2019. ישראל, גרמניה ובלגיה התמודדו על שני מושבים שהוקצו למערב אירופה וקבוצות אזוריות אחרות.

ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמעולם לא היתה חברה במועצת הביטחון, הגוף החשוב והמשפיע ביותר באו"ם, והיחיד שיש לו סמכות ו"שיניים" לכפות סנקציות או לאשר שימוש בכוח צבאי. במועצה חברות 15 חברות - חמש מתוכן קבועות - ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת ובריטניה, ועוד עשר חברות זמניות שנבחרות לכהונה של שנתיים.

כבר בשנת 2000 ירושלים הודיעה כי היא מתכוונת להגיש בקשה להצטרף למועצה. ההתמודדות נעשית במסגרת קבוצות אזוריות וישראל - שמשתייכת לקבוצת מערב אירופה ומדינות אחרות - התכוונה להתמודד מול גרמניה ובלגיה על המקום, אך על מנת לזכות בכסא, ישראל היתה צריכה רוב של שני שליש מתוך 193 החברות בעצרת הכללית של האו"ם, משימה כמעט בלתי אפשרית לנוכח הרוב האוטומטי נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully