וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: יש מקום ותאריך לפסגה עם קים, נכריז על כך בקרוב

5.5.2018 / 6:14

נשיא ארה"ב אמר כי הושגו הסכמות לגבי הפגישה ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה, אך טרם חשף את פרטיה המלאים. הוא אמר גם כי "קרו דברים רבים" ביחס לשלושת האזרחים האמריקנים המוחזקים בפיונגיאנג, שלפי הדיווחים עשויים להשתחרר בקרוב

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (שישי) כי נקבע תאריך ומקום לפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און והוסיף כי אלו ייחשפו בקרוב. טראמפ, שנשאל בנושא על ידי כתבים עם המראתו מהבית הלבן, אמר כי "קרו דברים רבים" ביחס לשלושת האזרחים האמריקנים המוחזקים בקוריאה הצפונית. "אני חושב שאתם הולכים לראות דברים טובים מאוד", אמר.

ארצות הברית בוחנת דיווחים שפורסמו בימים האחרונים ולפיהם שלושת האמריקנים שנעצרו במדינה המבודדת בשנים האחרונות הועברו ממחנה עבודה למלון סמוך לפיונגיאנג. זאת לקראת שחרורם האפשרי.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: טראמפ הורה לפנטגון לגבש תכנית להסגת כוחות מדרום קוריאה

נשיא ארה"ב טראמפ בשיחה עם כתבים עם המראתו מהבית הלבן, 4 במאי 2018. רויטרס
לקראת פסגה היסטורית. טראמפ, היום/רויטרס

טראמפ הכחיש את הדיווח שפורסם אמש בניו יורק טיימס, ולפיו הוא שוקל את צמצום הכוחות בקוריאה הדרומית בשלב זה.. "זה לא על הפרק", אמר טראמפ, אך הוסיף כי "בשלב מסוים" הוא ישמח לצמצם בהוצאות על הנוכחות האמריקנית.

בדיווח, שהתבסס על גורמים המעורים בשיחות, נאמר כי הנשיא הורה לפנטגון לגבש תכנית להפחתת הנוכחות האמריקנית בחצי האי, במקרה של הסכם שלום בין סיאול לפיונגיאנג. לארצות הברית 23,500 חיילים בקוריאה הדרומית מאז הסתיימה המלחמה ב-1953 בשביתת נשק בלבד.

לפי הבית הלבן, הפסגה ההיסטורית עשויה להתרחש עוד החודש, אם פיונגיאנג תעשה ויתורים מסוימים הנוגעים לתכנית הגרעין שלה. הלילה הודיע הבית הלבן כי טראמפ ייפגש עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ב-22 במאי, אז ידונו השניים בפסגה המתוכננת.

בין הצעדים שהבטיח לקיים קים הוא סגירת מתקן הגרעין לעיני פקחים בינלאומיים במהל החודש הקרוב. בשבוע שעבר הוא נפגש לפסגה היסטורית עם מון מנהיג הצפון הראשון שמגיע לדרום מאז תום המלחמה. אזור הגבול המפורז עשוי להיות גם המקום שבו ייפגש עם טראמפ.

(עדכון ראשון: 17:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully