וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ הורה לפנטגון לגבש תכנית להסגת כוחות מדרום קוריאה

4.5.2018 / 9:34

ברקע ההכנות לפגישת נשיא ארה"ב עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ולאחר הפסגה ההסטורית בין מנהיגי הקוריאות, בניו יורק טיימס דווח כי גורמים צבאיים יתכננו את הסגת הכוחות. בסיאול הפצירו באמריקנים להשאיר חיילים במדינה. היועץ לביטחון לאומי בולטון הכחיש את הדיווח

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה לפנטגון לגבש תכנית להפחית את מספר החיילים האמריקנים המוצבים בקוריאה הדרומית - כך דווח הלילה (שישי) ב"ניו יורק טיימס", שציטט כמה גורמים המעורים בדיונים. לפי הדיווח, צמצום הנוכחות הצבאית אינו אמור לשמש קלף מיקוח בפסגה המתוכננת לסוף החודש או לתחילת יוני בין טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שבה ידונו על תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

לפי הגורמים, הסכם שלום עתידי בין שתי הקוריאות יקטין את הצורך בהיקף הכוח הנוכחי המוצב בחצי האי - 23,500 חיילים. עם זאת, הם הדגישו כי נסיגה מוחלטת של הכוחות אינה סבירה. היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון הכחיש את הדיווח ואמר כי הדברים לא נשקלים.

לשכת הנשיאות בסיאול מיהרה להכחיש את הדיווח, ומסרה כי גורם במועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית אמר לגורם דרום קוריאני המבקר בוושינגטון אמר כי אין זה נכון. הבית הלבן והפנטגון טרם הגיבו.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הנאום האנטישמי: אבו מאזן נבחר שוב ליו"ר אש"ף
דיווח: החוקרים ניטרו את יומן השיחות של עורך הדין של טראמפ
חיסול מהנדס חמאס בתוניסיה: אזרח בוסני נעצר בקרואטיה

מסך טלוויזיה מציג את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתחנת הרכבת בסיאול, דרום קוריאה, יום שבת, 17 במרץ 2018.. AP
נערכים לפסגה. טראמפ וקים על מסך בסיאול/AP

טראמפ אמר כי על ארצות הברית לשקול את צמצום מספר החיילים בקוריאה הדרומית אלא אם סיאול תתחייב לשאת גם היא בעלות באופן חלקי. שר החוץ מייק פומפאו נפגש לאחרונה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים, אך האחרון לא דרש את הסגתם של כוחות ארצות הברית כתנאי לפגישה עם טראמפ.

גורם רשמי בקוריאה הדרומית מסר השבוע כי נושא הצבתם של חיילים אמריקנים במדינה אינה קשורה לשיחות השלום עם הצפון, וכי על הכוחות האמריקניים להישאר אפילו אם הסכם שלום ייחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully