וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הנאום האנטישמי: אבו מאזן נבחר שוב ליו"ר אש"ף

4.5.2018 / 8:50

בתום כינוס המועצה הפלסטינית ברמאללה נקבע כי יו"ר הרשות ימשיך בתפקידו, על אף הביקורת הבינלאומית הגוברת נגדו. הוא הצליח להדיח את יריביו מהוועד הפועל, ואמר כי "הדלת פתוחה" גם לחמאס - אם יקבל את מרות אש"ף

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נבחר הלילה (שישי) לכהונה נוספת כיו"ר אשף, תוך שהוא מנסה לחדש את הלגיטימיות של שלטונו ולהציב את בעלי בריתו בתפקידי מפתח, בתקווה שהם ירשו אותו ביום מן הימים. הבחירה הצפויה הגיעה בתום כינוס בין ארבעה ימים של המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, שבחרה את חברי הוועד הפועל - הגוף הבכיר ביותר באש"ף.

הכינוס הראשון של המועצה זה 22 שנה התקיים בצלה של הסערה הבינלאומית שעורר אבו מאזן בנאומו הפותח, שבו התבטא בצורה אנטישמית המנהיג הפלסטיני בן ה-82. חברי הוועד הפועל לא נבחרו בהצבעה, אלא בהתייעצויות בין הפלגים הפלסטיניים שהשתתפו בכינוס שנועד בין היתר כדי לגבש אסטרטגית תגובה להחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות אליה.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
סילק את יריבו. אבו מאזן בכינוס ברמאללה/רויטרס

אבו מאזן הצליח להשיג את מטרותיו בכינוס, בין היתר כשהדיח מהוועד כמה מיריביו, בהם יאסר עבד רבו וראש הממשלה הפלסטיני לשעבר אחמד קריע.

הוא הותיר את הדלת פתוחה לכמה מהפלגים שהחרימו את הכינוס, בהם החזית העממית, לזכות בשלושת המושבים מתוך 15 שטרם אוישו. אבו מאזן אף אמר כי חמאס מוזמן להצטרף "אם הוא יקבל את האחדות הלאומית ואת מרותה של אש"ף". חמאס והג'יהאד האסלאמי החרימו את הכינוס, לצד פלגים נוספים.

חמאס, שמאמצי הפיוס שלו עם פתח ואבו מאזן עלו על שרטון, הגדיר את הכינוס "מסיבת מחיאת כפיים" לאבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully