וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזק של מאות אלפי שקלים: ערימות חציר הוצתו בשדות קיבוץ אפיקים

בסרטון שהפיץ ראש המועצה האזורית עמק ירדן נראה מערום החציר עולה באש, כשהשדה סביבו אינו נפגע: "יד נעלמה שלחה אש בשדה הזה ואין פוצה פה ומצפצף, אף אחד לא מטפל". מתחילת השנה נפתחו 252 תיקים של עבירות פשיעה חקלאית, ירידה של 12.5% בהשוואה ל-2017

צילום: מועצה אזורית עמק ירדן

ערימות חציר בשווי מאות אלפי שקלים הוצתו אמש (שישי) בשטחים החקלאיים של קיבוץ אפיקים, סמוך לקיבוץ מסדה לא הרחק מהגבול עם ירדן מדרום לכנרת. ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום הגיע למקום והפיץ תיעוד וידאו של הדליקה, שבה נראות הערימות בלבד עולות באש, כאשר השדה סביבן חף מלהבות. חוקרי דליקות של נציבות הכבאות וההצלה הגיעו הבוקר למקום על מנת לבחון את זירת הדליקה, בחשד להצתה.

בסרטון נשמע גרינבאום כשהוא מכנה את ההצתה "תג מחיר חקלאי" ומוסיף כי "יד נעלמה שלחה אש בשדה הזה ואין פוצה פה ומצפצף, אף אחד לא מטפל". לדבריו, "אלה פניו המכוערים של הטרור החקלאי. שדה של חיטה שמישהו גידל בעמל רב וקצר וליקט הושחת באש בתוך שניות. שר החקלאות והשר לביטחון פנים צריכים להתחיל להציג את תוצאות מעשיהם. הדיבורים ששמענו בלי סוף פשוט לא עושים את העבודה".

עוד בנושא
מבעירים אש בשדה - ונעלמים: גל ההצתות הפך לשגרה כואבת
כ-150 גפנים נכרתו בכרם בבקעה; "החקלאים חסרי אונים"
שדה חיטה הוצת בעמק יזרעאל: "אין כבר כוח להילחם בעבריינים"

ערימות חציר שהוצתו בשדה סמוך לקיבוץ אפיקים שבגבול ירדן. 4 במאי 2018. מערכת וואלה!
ערימות החציר השרופות בשדה ליד קיבוץ אפיקים, הבוקר/מערכת וואלה!

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הצהיר הבוקר כי יפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לקיים דיון דחוף בממשלה בסוגיה שאותה כינה אף הוא "הטרור החקלאי". לדבריו, "אם הממשלה לא תפעל, אנחנו ניקח את החוק לידיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ירידה במספר התיקים שנפתחו בגין עבירות פשיעה חקלאית

מנתונים שפרסם אתמול משמר הגבול עולה כי חלה ירידה של כ-12.5% במספר התיקים שנפתחו בעבירות פשיעה חקלאית מתחילת השנה הנוכחית. בתקופה המקבילה אשתקד נפתחו 288 תיקים, ואילו השנה 252 בלבד. עוד עולה מהנתונים כי נרשמה ירידה של כ-46% במספר התיקים שנפתחו מתחילת השנה בגין גניבת בקר וצאן, בהשוואה לאותם חודשים בשנת 2017.

בתוך כך תפסו אתמול שוטרי מג"ב שני חשודים בגניבת עדר של 19 כבשים בסמוך למצפה יאיר שבמועצה האזורית הר חברון. הכוח הבחין בטנדר שגרר עגלה ובה הכבשים, שעורר את חשדם. שני החשודים, פלסטינים בשנות ה-20 לחייהם תושבי הכפר יטא, הועברו לחקירה והכבשים נלקחו לבדיקה על מנת לאתר את בעליהם החוקיים

ערימות חציר שהוצתו בשדה סמוך לקיבוץ אפיקים שבגבול ירדן. 4 במאי 2018. מועצה אזורית עמק הירדן, מערכת וואלה! NEWS
ערימות החציר הבוערות, סמוך לקיבוץ אפיקים, אמש/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית עמק הירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully