וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-150 גפנים נכרתו בכרם בבקעה; "החקלאים חסרי אונים"

אלמונים פרצו לכרם במושב תומר וגרמו נזק בגובה של כ-15 אלף שקלים. בעקבות הפשיעה החקלאית, התאחדות החקלאים שיגרה פנייה דחופה לראש הממשלה נתניהו: "הממשלה לא מפעילה את כובד משקלה במיגור הפשיעה החקלאית ובמיגור הטרור החקלאי"

עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: שיירת מחאה של חקלאים נגד הפשיעה החקלאית, מרץ)

אלמונים פרצו הלילה (רביעי) לכרם במושב תומר שבבקעה, וחתכו כ-150 גפנים. לכרם, השייך לרכז הביטחון של המושב, נגרם נזק בגובה 15 אלף שקלים. לדברי רכז הביטחון, הבחירה בכרם שלו אינה מקרית ובוצעה משום שהוא מזוהה עם כוחות הביטחון. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

בעקבות ריבוי אירועי הפשיעה החקלאית , הזהיר אורי בן יהודה, ראש תחום ביטחון וחירום במרכז המועצות האזוריות, כי התופעה פוגעת בתוצרת החקלאית ובאפשרותם של החקלאים להתפרנס בכבוד. "לצערי, אף צרה כבר אינה זרה לאנשי האדמה", אמר. "טרור העפיפונים, תנאי מזג אוויר קיצוניים, בצורת, שנת שמיטה, נזקי חרקים ומזיקים, פגעי בעלי חיים, קשיים מול חברות הביטוח המסרבות לבטחם ותחרות בלתי אפשרית מול ייבוא תוצרת חקלאית מחו"ל - אלה כבר הפכו למעשה את שעון החול המתקתק, שבסופו יקרוס החקלאי הישראלי האחרון. הגיע הזמן להשיב את הביטחון לחקלאים ואת הביטוח לתוצריהם - ולהילחם עבורם כדי שגם הדור הבא, ילדינו, יזכו לפגוש בעתיד חקלאי אמיתי, תוצרת כחול לבן".



עוד בוואלה! NEWS:
עד סוף השבוע: שתי מפקדות מג"ב יוקמו להילחם בפשיעה הבדואית
כשסומן הגבול בין המותר לאסור: המסר מהזיכוי המהדהד של ניסו שחם
הגשם כאן: היום - מזג אוויר חורפי עם ממטרים וסופות רעמים

פשיעה חקלאית: גפנים שנכרתו במושב תומר שבבקעת הירדן. 25 באפריל 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
הגפנים שנכרתו במושב תומר, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

בעקבות האירועים האחרונים, ראשי התאחדות חקלאי ישראל שלחו אמש פנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו בה טענו כי לא נעשה מספיק בכדי למנוע פשיעה חלקאית. "לצערנו הרב, הממשלה לא מפעילה את כובד משקלה במיגור הפשיעה החקלאית ובמיגור הטרור החקלאי. זאת לצד חוסר אכיפה וענישה משמעותית מצד הרשויות ובתי המשפט", כך נכתב בפנייה.

את הפניה העבירו מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, ואבו וילן, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, ובה נכתב כי "הפשיעה החקלאית והגניבות החקלאיות מכות בחקלאים יום ביומו. מדובר במלחמה יומיומית של החקלאים בגניבות, בפריצות, במעשי אלימות ושלא נדבר על הפרוטקשן". עוד הוסיפו כי "בחודשים האחרונים, המצב החמיר ואנו עדים לעוד ועוד מקרים קשים בהם החקלאים מתמודדים עם פשיעה חקלאית, דבר אשר מכביד נפשית וכלכלית על מצבם".

הצתת השדה אמש, בעמק יזרעאל 23 באפריל 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
השדה שהוצת בעמק יזרעאל, יום ראשון/מערכת וואלה! NEWS, -

בדוח מבקר המדינה נכתב כי 85% משטח מדינת ישראל מוגדר כמרחב כפרי. בין השנים 2011-2015 נפתחו כ-5,200 תיקי פשיעה חקלאית. אך בפועל מדובר בכמות גדולה בהרבה של מקרי פשיעה חקלאית, רוב המקרים אינם מדווחים כלל כיוום שהם מודעים לכך שהרשויות לא פותרות את הנושא. החקלאים מעדיפים שלא "לבזבז" את זמנם בהגשת תלונה מבלי לקבל מענה, רק 4.5% מהתיקים הגיעו לבית משפט ובעוד ש-90% מהתיקים נגנזים. על פי דוח המבקר, הסיכויים שעבריין שביצע פשיעה חקלאית ייתפס נמוכים מ-10%.

הם מציינים במכתבם לנתניהו כי "החקלאים חסרי אונים גם מבחינה בטחונית. מעט מאוד חברות ביטוח מוכנות לבטח במקרה של פשיעה חקלאית. אלו שמוכנות מציעות ביטוחים אינם משתלמים דוגמת הפעלת הביטוח החל מהכבש ה-19 ועוד. ארצות הברית תומכת בביטוחים חקלאיים".

פשיעה חקלאית: גפנים שנכרתו במושב תומר שבבקעת הירדן. 25 באפריל 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
הגפנים שנכרתו במושב תומר, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

בפנייה מבקשים נציגי ההתאחדות החקלאית להיפגש עם נתניהו בהקדם בכדי למצוא פתרון עבור המצב אליו נקלעו החקלאים בארץ. למכתבם צירפו רשימת צעדים שעל המדינה לנקוט בכדי למגר את הפשיעה החקלאית:

- הגברת הפעילות של יחידות מג"ב, שוטרים ומתנדבים.

- הגדלה משמעותית של האיסוף המודיעיני - מדובר בכנופיות מאורגנות ולא בטרור יחידני. כך שידוע כי באמצעות מודיעין נכון, יהיה ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות.

- ביטוחים לחקלאים - הקצאה של 60 מיליון שקל בשנה בגין ביטוחים לקנט כנגד פשיעה חקלאית. שכן חברות הביטוח אינן מוכנות לבטח.

- השקעה חד פעמית בסך 30 מיליון שקל בטכנולוגיות שמעבירות תמונות מהשטח 24 שעות ביממה .

פשיעה חקלאית: גפנים שנכרתו במושב תומר שבבקעת הירדן. 25 באפריל 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
נזק בגובה 15 אלף שקלים. הכרם במושב תומר/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

"רק אתמול ראינו כשממשלת ישראל רוצה היא מקבלת החלטות וגם מבצעת, ותוך 24 שעות מהפצת סרטון ויראלי על אלימות הבדואים בדרום, מקימים תחנת משטרה ומרשתים את הדרום במצלמות", מר מנשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי. "אנחנו מבינים כי ממשלת ישראל פשוט לא רוצה לטפל בטרור החקלאי. ההתיישבות והחקלאות במדינת ישראל מצויים תחת איום קיומי והממשלה מפקירה אותנו ללא ביטחון. אנחנו לא רוצים להגיע לרגע שכולנו נצטער על אוזלת היד הזו אשר עלולות להוביל לתוצאות הרות אסון".

הכלים שהוצתו הלילה ליד אשדות יעקב מאוחד שבעמק הירדן הם קומביין ומקצרה, 29 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
כלי חקלאי שהוצת ליד אשדות יעקב, מרץ/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully