וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד סוף השבוע: שתי מפקדות מג"ב יוקמו להילחם בפשיעה הבדואית

המפקדות יוקמו בנגב ובצפון ויפעלו בהן כאלף לוחמי מג"ב. בדרום הכוחות בעיקר יאבטחו את הכבישים ויפעלו בכפרים לאיתור אמצעי לחימה, ובצפון הדגש יהיה על מניעת פשיעה חקלאית

צילום: נתיבי ישראל וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

משמר הגבול יקים עד סוף השבוע שתי מפקדות בדרום הארץ ובצפונה, זאת כחלק מהמאבק בפשיעה הבדואית - כך החליטו היום (שלישי) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי בתום דיון דחוף שנערך בבאר שבע. בכל מפקדה יפעלו מאות לוחמי מג"ב, ובסך הכול יפעלו בשתי המפקדות כאלף לוחמים.

המפקדה בדרום תפעל לאבטח את הכבישים בנגב ולמנוע אירועי אלימות ובריונות כביש. כמו כן, כוחות מג"ב יפעלו בתוך הכפרים ויציבו עמדות קבועות בכניסה לחלק מהיישובים הבדואים בדרום. המפקדה תפעיל גם סיורים גלויים ופעולות סמויות.

עוד הוחלט על העמקת הפעילות המודיעינית, בדגש על פעילות לאיתור מצבורי נשק ואמצעי לחימה שונים בכפרים. כוחות מג"ב ייכנסו מדי יום ליישובים הבדואיים, יערכו חיפוש אחרי כלי נשק ויגבירו את המפגשים עם האוכלוסייה המקומית. את המפקדה בדרום יקים מפקד מג"ב דרום נצ"מ עימאד חאסן.

עוד בנושא
רעולי פנים מכים באלות ובועטים ברכב: תיעוד מטריד נוסף מכבישי הדרום
תיעוד מטריד מכבישי הדרום: נהיגה בשוליים וירי בחגיגות חתונה
שדה חיטה הוצת בעמק יזרעאל: "אין כבר כוח להילחם בעבריינים"

תיעוד מטריד מכבישי הדרום: נהיגה בשוליים וירי בחגיגות חתונה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ירי בחגיגות חתונה בנגב/מערכת וואלה! NEWS

בצפון הוחלט כי בעקבות מתקפת הטרור החקלאי ואירועי פשיעה קשים בהם מעורבים בדואים מהכפר טובא זנגריה תוקם מפקדה משימתית עם מאות לוחמי מג"ב צפון, שיפעלו בתוך הכפר ויאבטחו שטחים חקלאיים בצפון. בראש המפקדה יעמוד מפקד מגב צפון נצ"מ עמי נידם. המפקדה תמוקם בכניסה לטובא זנגריה, ועיקר פעילותה תהיה מניעת פשיעה חקלאית על כל סוגיה ומאפייניה. הפעילות תתמקד גם נגד הפשיעה החמורה בכפר ובכלל זה נגד מפעילי קבוצות לגביית דמי חסות, ועבירות אלימות ורכוש.

בדיון הנחה השר ארדן, כי לראשונה זה 15 שנים תוקם תחנת משטרה ביישובי הפזורה הבדואית. התחנה שבה ישרתו כ-150 שוטרים תוקם בערוער ותחזק את האכיפה ביישובי הפזורה. כמו כן, הוחלט כי מרחב הפזורה הבדואית ירושת במצלמות שיחוברו ישירות למוקד המשטרתי, דבר שיאפשר מענה מהיר ויעיל נגד הפשיעה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully